۲۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۲
کد خبر: ۴۳۸۱۳۹
آیت الله حیدری:

حقوق های نجومی ریشه در اشرافی­ گری دارد

آیت الله حیدری با اشاره به راهبرد رهبر معظم انقلاب و دستور ایشان به دولت، قوه قضائیه و مجلس شورای اسلامی در برخورد قاطع و قانونی با پدیده حقوق‌های نجومی، گفت: حقوق های نجومی مایه رسوایی و ریشه در فرهنگ اشرافی گری دارد.
آیت الله حیدری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله محسن حیدری، امام جمعه موقت اهواز و نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، ظهر امروز در نماز جمعه عبادی سیاسی این هفته که در مصلای امام خمینی(ره) اهواز برگزار شد، با سفارش نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و دوری از گناهان، ابراز داشت: تقوی راز و رمز همه عبادات و هدف اصلی ماه رمضان تقویت آن است و امیدواریم که این دستاورد ارزشمند را برای یازده ماه دیگر حفظ و تقویت کنیم.

 

امام جمعه موقت اهواز به تخریب قبور ائمه اطهار در 93 سال پیش از سوی فرقه اموی مشرب و خارجی مسلک وهابیت اشاره و افزود: «بیوت» در آیه 36 سوره نور بر اساس منابع روایی اهل تسنن و شیعیان، همانا خانه حضرت علی(ع)، همسر و فرزندان ایشان است و شیعیان براساس آیه مزبور به مرقدهای ائمه اطهار(ع) عشق می ورزد چرا که ورود آگاهانه به این اماکن در انسان تحول ایجاد می کند.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه خانه های اهل بیت(ع) محل هدایت، تربیت، عبادت، عروج و فنا شدن در خداوند هستند، گفت، افزود: وهابیت براساس دشمنی با پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) و عدم داشتن تفکر الهی بنای دشمنی با این خانه‌ها را گذاشت که با رسیدن به قدرت بقیع را خراب کردند.

 

این مقام مسؤول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز تشکیل شورای نگهبان در 26 تیرماه سال 1359 و سپر خواندن آن برای جمهوری اسلامی در برابر استکبار جهانی، خاطرنشان کرد: ایادی استکبار جهانی برای تخریب نظام اسلامی بر این نهاد اساسی انگشت گذارده و پس از ولایت فقیه، بیشترین ناسزاها را بخاطر حفظ اسلامیت و جمهوریت نظام  اسلامی خورده است و در طول این ۳۶ سال بهترین آزمایش را از خود نشان داد.

 

آیت الله حیدری در ادامه با اشاره به راهبرد رهبر معظم انقلاب و دستور ایشان به دولت، قوه قضائیه و مجلس شورای اسلامی در برخورد قاطع و قانونی با پدیده حقوق‌های نجومی تصریح کرد: با افراد متخلف برخورد و اموال برداشت شده به بیت المال بازگردند هر چند که اینگونه افراد به فرموده رهبر معظم انقلاب اندک هستند.

 

وی با بیان اینکه این موضوع مایه رسوایی است، گفت: مردم در مواجهه با چنین اتفاقاتی مأیوس می‌شوند؛ از این رو دولت و قوه قضائیه باید برخورد محکمی با این افراد داشته باشد و ریشه این تخلفات در فرهنگ اشرافی گری است و کارگزاران در دولت سازندگی آغازگر این فرهنگ بوده و اکنون با رسیدن دوباره همان فرهنگ را پیگیری می کنند و راه حل در مبارزه با فرهنگ اشرافی گری است.

 

امام جمعه موقت اهواز تبعات حاکمیت فرهنگ اشرافی گری در کشور را از بین رفتن بیت المال، له شدن مستضعفان و افزایش استبکار مستکبران برشمرد و اظهار کرد: این فرهنگ با روح اسلام، ولایت، عدالت علوی، روحیه امام امت و رهبرمعظم انقلاب و آرمان­های شهدا سازگاری ندارد و ملت راضی به تداوم چنین فرهنگی نیست.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: بعید نیست که امثال اینگونه مدیران در استان نیز وجود داشته باشند و اداره کل بازرسی باید حقوق مدیران شرکت ها و ارگان ها را بررسی کند، همچنانکه استاندار و رییس کل دادگستری استان با قاطعیت و جدیت با این مسائل برخورد کنند و مردم استان نیز اجازه مدیریت به چنین مدیران متخلفی را نخواهند داد.

 

آیت الله حیدری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حادثه آتش سوزی پتروشیمی ماهشهر و ضرورت علل یافتن اینگونه حوادث گفت: از جمله علل عمده این حوادث مدیریت شرکت‌های پتروشیمی ماهشهر از سوی مدیران غیربومی است که طبق گزارش های رسیده، مدیران 22 شرکت پتروشیمی در استان؛ غیربومی و پروازی هستند.

 

وی خاطرنشان کرد: از مدیران میانی پتروشیمی ماهشهر تنها ۱۵ درصد بومی و مابقی غیربومی هستند همچنانکه تنها ۳۰ درصد کارشناسان بومی هستند و تبعات مدیریت این شرکت ها به دست افراد غیربومی ،حضور کارگران غیربومی است و درخواست ما از وزارت نفت تجدیدنظر نسبت به این سیاست اشتباه است.

 

امام جمعه موقت اهواز در ادامه به نیروهای تحصیل کرده و مدیران متعهد استان و بی اعتنایی به آنها اشاره و ابراز داشت: درخواست ما از دولت و وزات نفت این است که نسبت به این سیاست غلط هر چه زودتر تجدید نظر کنند؛ چرا که بی اعتنایی به مدیران و نیروهای بومی از عوامل افزایش نرخ بیکاری در خوزستان است.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به برگزاری کنفرانس سیرک مانند منافقین در فرانسه گفت: این کنفرانس با حمایت فرانسه، حضور برخی مدیران آمریکایی ضد ایرانی و مسؤولان برخی کشورهای عربی به ویژه رییس سازمان امنیت عربستان سعودی تشکیل شد.

 

این مقام مسؤول به تهدید جمهوری اسلامی ایران به براندازی از سوی رییس سازمان امنیت عربستان سعودی،  تصریح کرد: شر و فتنه در جهان اسلام زیر سر آل سعود منحوس است و البته آنها از ظرفیت منافقین آگاه هستند؛ زیرا این گروه زمانی که در اختیار صدام بودند نتوانستند غلطی بکنند و اکنون در مقابل قدرت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی هیچکاری نخواهند کرد.

 

آیت الله حیدری در پایان با بیان اینکه آل سعود به تجزیه طلبان کوردل و منافقین مطرود امید بسته است، افزود: اقدام و سخنان این افراد مطرود و ضعیف دهن کجی به نظام اسلامی است و وزارت خارجه در مقابل این اقدام قاطعانه اعلام موضع بگیرد همچنانکه دولت باید این اقدام را محکوم کند./9456/201/ب2

ارسال نظرات