۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۵
کد خبر: ۴۳۸۳۳۶
کارشناس مسائل دینی:

مسؤولان از نفوذ جریان نفاق در نهادهای نظام جلوگیری کنند

حجت الاسلام بی‌آزار تهرانی به تبیبن شاخصه‌های نفاق و دورویی از منظر آیات و روایات پرداخت و گفت: اهل نفاق در هر نهاد و مسوؤلیتی قرار گیرند استحکام نظام اسلامی را خدشه‌دار می‌کنند، بنابراین مناسب است که مسؤولان کشور، از نفوذ جریان نفاق در نهادهای دولتی جلوگیری کنند.
حجت الاسلام بی‌آزار تهرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام بی‌آزار تهرانی، کارشناس دینی، در برنامه «تا نیایش» شبکه پنجم سیما، به تبیین آثار و پیامدهای نفاق و دورویی از منظر اسلام پرداخت و گفت: فردی که اعتقادات دینی را در سخن و رفتار خویش نشان می‌دهد، اما در درون هیچ اعتقادی به مبانی دینی ندارد، اهل نفاق است.

 

حجت الاسلام بی‌آزار تهرانی به نفاق اعتقادی و نفاق اخلاقی انواع نفاق از دیدگاه اسلامی بیان کرد، گفت: نفاق اخلاقی این است که رفتار و سخن فرد در مقابل فرد دیگر شایسته و مناسب است، اما در پشت سر وی به گونه‌ای دیگر سخن می‌گوید.

 

این کارشناس دینی بیان کرد: نفاق از رذایل اخلاقی بوده و جزء گناهان کبیره در دین اسلام محسوب می‌شود و سخت‌ترین وعده عذاب الهی در آیات قرآن کریم و روایات اسلامی براب منافقین بیان شده است.

 

حجت الاسلام بی آزار تهرانی بیان کرد: خدواند خطاب به پیامبر اسلام(ص) فرموده است که اهل نفاق در کنار شما وجود دارند، اما شما آنها را نخواهی شناخت و ما از درون آنها آگاهی داریم، و اهل نفاق در آخرت دوبار دچار عذاب می شوند.

 

وی در ادامه سخنانش به بررسی شاخصه هاي نفاق از منظر قرآن کریم و روایات ائمه اطهار(ع) پرداخت و گفت: پیامبر اکرم(ص) در روایتی فرموده است که اگر سه ویژگی در هر فردی وجود داشته باشد اهل نفاق و دورویی است، هرچند اهل نماز و روزه بوده و و خود را اهل ایمان بداند؛ نخستین این ویژگی این است که زمانی که وعده می‌دهد بر خلاف آن عمل می کند و وفای به عهد ندارد، دومین که زمانی که به مسؤولیتی به او داده می شود، امانتدار نیست و سوم این که شکاک و بدبین به مردم است.

 

حجت الاسلام بی آزار تهرانی بیان کرد: اهل نفاق در هر نهاد و مسؤولیتی قرار گیرند هیمنه و استحکام نظام را خدشه‌دار می‌کنند، بنابراین مناسب است که مسؤولان اهل نفاق را شناسی کنند و از نفوذ جریان نفاق در نهادهای دولتی جلوگیری کنند.

 

وی در بخش دیگر از سخنانش به مسأله حقوق‌های نجومی اشاره کرد و گفت: متأسفانه برخی از مسؤولان به جای عذرخواهی و برخورد با دریافت‌کنندگان حقوق نجومی، از این مسأله دفاع کرده‌اند و بیان می‌کنند که دریافت این حقوق‌ها در تمام دنیا مرسوم است.

 

حجت الاسلام بی آزار تهرانی با بیان این که انقلاب اسلامی برای برپایی ارزش‌ها و آرمانهای اخلاقی و اسلامی برپا شده است، گفت: دستبرد و برداشت‌های غیر متعارف از بیت المال از نشانه اصلی اهل نفاق است و افرادی که حقوق‌های نجومی دریافت می کنند، آبروی نظام اسلامی و تشیع را خدشه‌ار کر‌ده‌اند.

 

کارشناس مسائل دینی عنوان داشت: مناسب است که مبلغان و ائمه جمعه در منبرها و نمازجمعه‌ها از مسؤولان مطالبه‌ برخورد با متخلفان و بازگشت این حقوق‌ها به بیت المال را داشته باشند.

 

حجت الاسلام بی آزار تهرانی به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم برخورد با برداشت‌های غیر متعارف از بیت المال اشاره کرد و گفت: در مسأله حقوق‌های نجومی تنها عذرخواهی مسؤولان کافی نیست و مسؤولان با قاطعیت با متخلفان و دریافت‌کنندگان این حقوق‌ها برخورد کنند و سند رسمی برای بازگشت این حقوق‌ها به بیت المال به مردم ارائه دهند./998/پ202/ی

ارسال نظرات