۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۵
کد خبر: ۴۳۸۷۴۷
دبیرکل جبهه عفاف و حجاب کشور خبر داد؛

برگزاری دومین اجلاس سراسری فعالان فرهنگی جبهه عفاف و حجاب در مشهد

حجت الاسلام دعائی گفت: دومین اجلاس سراسری فعالان فرهنگی جبهه عفاف و حجاب 30 و 31 تیرماه با حضور 600 فعال فرهنگی از سراسر کشور در مشهد برگزار می شود.
حجت الاسلام سيدمحسن دعايي، مديرعامل موسسه مطالعات راهبردي علوم و معارف اسلام عفاف و حجاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام سیدمحمدمحسن دعائی، دبیرکل جبهه عفاف و حجاب کشور ظهر امروز در نشست خبری دومین اجلاس سراسری فعالان فرهنگی جبهه عفاف و حجاب، گفت: یکی از وجوه تمایز انسان از سایر موجودات و برتری نسبت به آن ها برخورداری از عنصر حیا و عفاف است که اجازه نمی دهد به کارهای حقیر، پست و زشت دست بزند.

 

وی افزود: اسلام هم چون دین فطرت است، این ارزش های ذاتی را تأیید می کند و برای تقویت و تثبیت آن در پیروان خود برنامه ریزی فرهنگی دارد؛ به طور خلاصه و با توجه به روایت «مَن لاحیاءَ له لا دینَ له» می توان گفت همه تعالیم اسلام سبقه حیا و عفت دارد.

 

حیازدایی؛ محور فعالیت دشمنان بشریت و تعالی انسان

حجت الاسلام دعائی با بیان اینکه دشمنان بشریت و تعالی انسان و ارزش های انسانی و الهی، محور راهبردی فعالیت های خود را حیازدایی قرار داده اند، تصریح کرد: اسلام دین حیا و تمدن غرب، تمدن بی حیایی است چرا که در فرض وجود حیا، این سردمداران تباهی و فساد در عالم نمی توانند به اهداف خود برسند.

 

دبیرکل جبهه عفاف و حجاب کشور با بیان اینکه اکنون در عصر نبرد عینی حیا و بی حیایی، ارزش ها و ضد ارزش ها و حق و باطل به سر می بریم، افزود: سنت الهی، پیروزی حق بر باطل است و خداوند وعده داده است حق مداران بر باطل گرایان پیروز خواهند شد.

 

همه سربازان حیا و عفت و ارزش های الهی باشیم

وی با اشاره به اینکه اکنون در نبرد آخرالزمانی پایانی به سر می بریم و همه باید سربازان حیا و عفت و ارزش های الهی باشیم، اظهار کرد: باید با عبور از احساس گروی و سطحی اندیشی و قضاوت های غیرعقلانی، موقعیت نبرد فعلی را درست، تشخیص و خود را در اردوگاه درست جانمایی کنیم.

 

عضویت 262 مؤسسه رسمی در جبهه حجاب و عفاف کشور

حجت الاسلام دعائی در ادامه درباره پیشینه جبهه فرهنگی حجاب و عفاف خاطرنشان کرد: این جبهه، یک شبکه موضوعی ملی متشکل از 262 مؤسسه رسمی در کشور است که از سال 92 با مأموریت هماهنگ سازی فعالیت های مردمی جبهه حجاب کشور تأسیس شد و مشغول سازماندهی، شبکه سازی، توانمندسازی و عملیات اثربخش در این زمینه است.

 

دبیرکل جبهه عفاف و حجاب کشور افزود: قالب کار جبهه ای هم برگرفته از راهبرد رهبر معظم انقلاب در بیانات دوم اردیبهشت ماه 92 است که فرمودند اکنون از یک فرد و مؤسسه کاری برنمی آید و شما باید جبهه شوید چنان که دشمن جبهه ای کار می کند.

 

اجلاس سراسری عفاف و حجاب، تکرار مکررات نیست

وی با اشاره به برگزاری نخستین اجلاس سراسری عفاف و حجاب در سال گذشته به منظور سازماندهی مؤسسات و تعیین شورای مرکزی، اضافه کرد: دومین اجلاس نیز 30 و 31 تیرماه سال جاری با شعار «عفاف، عزت، عشق» و با حضور 600 فعال فرهنگی از سراسر کشور در مشهد برگزار می شود.

 

حجت الاسلام دعائی با بیان اینکه این همایش نیز ادامه کار سازماندهی را دنبال می کند و یک همایش معمولی و تکرار مکررات نیست، گفت: برگزاری کارگاه آموزشی به تمام معنا و هم اندیشی برای بررسی وضع موجود و رسیدن به وضعیت مطلوب در دستور کار دومین اجلاس است.

 

رونمایی از رصدنمای ملی «ع» در دومین اجلاس

وی افزود: در این همایش همچنین از رصدنمای ملی «ع» که یک پروژه فرهنگی بی نظیر شامل بیش از دو سال سابقه پژوهش عمیق و شناسایی و ارزیابی سه سطحی 17 هزار محصول فرهنگی است، رونمایی می شود.

 

بررسی و ارزیابی محصولات موجود در حوزه عفاف و حجاب  

وی ادامه داد: از میان 17 هزار محصول، هزار محصول به جشنواره «ع» راه یافت که از این میان 110 اثر به عنوان بهترین ها در سه سطح ع طلایی، نقره ای و برونزی مورد تقدیر قرار می گیرد. همچنین در پنل های این اجلاس، ضمن بررسی عمیق محصولات موجود، نقاط ضعف و قوت آن ها ارزیابی و خلأها و برنامه مورد بررسی و توافق فعالان واندیشمندان و اساتید قرار می گیرد.

 

میهمانان همایش

دبیرکل جبهه عفاف و حجاب کشور با اشاره به پخش بیانات راهبردی رهبر معظم انقلاب در زمینه عفاف و حجاب خطاب به فعالان فرهنگی به عنوان نقشه راه آینده جبهه در آغاز این همایش، گفت: بانکی پور، هاشم بافقی(تهیه کننده برنامه از لاک جیغ تا خدا)، تولیت آستان قدس رضوی، امام جمعه مشهد، رحیمپور ازغدی و دبیر فرهنگی شورای بیت رهبری از میهمانان و سخنرانان این اجلاس هستند.

 

شدت فشار حیازدایی جامعه غرب روی ایران با هدف فروپاشی فرهنگی

حجت الاسلام دعائی درباره چرایی وضعیت نامطلوب حجاب در جمهوری اسلامی نسبت به سایر کشورهای مسلمان، تصریح کرد: فشار حیازدایی جامعه غرب روی ایران بسیار شدید است؛ اینترنت، ماهواره و شبکه های اجتماعی مختلف در هیچ جای دنیا به اندازه ایران نیست چرا که هدف اصلی نظام سلطه، فروپاشی فرهنگی جمهوری اسلامی است.

 

در مقابل تهاجم افسارگسیخته غرب فقط شعار داده ایم

وی افزود: در این همایش اثبات می شود که ما در مقابل این تهاجم افسارگسیخته و کم نظیر، کار فرهنگی چندانی انجام نداده و برای حجاب و عفاف عمدتا شعار داده ایم و کار فرهنگی زیرساختی اصیل کمتر بوده است.

 

چند ریال خرج حجاب و عفاف شده است؟

دبیرکل جبهه عفاف و حجاب کشور با طرح این پرسش که با آمار و تحلیل های علمی در رشد علمی و بهداشت، رتبه بالایی در دنیا رسیده ایم یا با برنامه ریزی دقیق و صرف بودجه؟، گفت: سؤال ما از دولت این است که در تمام برنامه های بودجه سالانه انقلاب اسلامی از اول تاکنون چند ریال خرج حجاب و عفاف شده است؟.

 

ضمانت موفقیت برنامه های جبهه، مطالبه گری مستمر حق عفت توسط مردم است

وی با تأکید بر اینکه رسیدن به فرهنگی متعالی با شعار محقق نمی شود و باید کار و محصول تولید کرد، گفت: به تبع رهبر معظم انقلاب می گوییم که از نهادهای رسمی در یأس مطلق به سر می بریم و مبتنی بر این جمع بندی تأسف بار، به این نتیجه رسیده ایم که مردم باید پای کار بیایند و ضمانت موفقیت ما به معنای داشتن توان برای حساس کردن مردم به مطالبه گری نسبت به حق عفت و امنیت اخلاقی و اجتماعی است.

 

خطر اندلس را در چندقدمی نظام احساس می کنیم

حجت الاسلام دعائی با بیان اینکه خطر اندلس را در چندقدمی نظام احساس می کنیم، افزود: اگر مردم پای کار فرهنگ ارزشی خود بیایند، بالاترین ضمانت برای پیروزی بر توطئه های دشمن و ولنگاری های فرهنگی خواهد بود.

 

وی یادآور شد: در دومین اجلاس عفاف و حجاب، مدلی که می توانیم در آن مهندسی فرهنگی نوین را شاهد باشیم تبیین می شود تا فعالان دغدغه مند کارهای خود را به شکل مدل اثربخش همکاری فرهنگی درفرض شبکه شدن پیگیری کنند.

 

شکل گیری سندیکای پوشاک عفیفانه کشور در آینده نزدیک

دبیرکل جبهه عفاف و حجاب کشور با اشاره به تولید اپلیکیشن «ع» برای رفع نیازهای فعالان، دفع خلأ لباس عفیف و ارائه و معرفی آن را از اهداف جبهه عفاف و حجاب برشمرد و گفت: سندیکای پوشاک عفیفانه کشور در حال شکل گیری است تا مردم بدانند در کجای شهر، چه برند عفیفانه ای وجود دارد و در کنار آن کنترل قاچاق لباس های نامناسب هم انجام می شود.

 

تربیت نیروهای مهارت محور و تأسیس بازارهای عفاف مرکزی؛ برنامه های اتی جبهه

حجت الاسلام دعائی با بیان اینکه حاکمیت اسلام می تواند تمام متغیرهای فرهنگی را به سمت نقطه مطلوب مدیریت کند، درباره موضوعات در دستور کار اجلاس و جبهه عفاف و حجاب گفت:  این موضوعات طبقه بندی شده است؛ فاز بعدی، تربیت نیروهای مهارت محور در انجام کارهای فرهنگی فاخر(دو هزار مبلغ توانمند برای برقراری ارتباط مؤثر با جامعه مخاطب) و سپس ورود در مسائل اقتصادی و تأسیس بازارهای عفاف مرکزی در شهرها است.

 

وی با تأکید بر ضرورت فعالسازی مطالبه گری مستمر حق حیا و عفاف از سوی مردم با تنویر افکاری که از سوی رسانه های متعهد صورت می گیرد، یادآور شد: ولنگاری فرهنگی سبب غارت سرمایه های عفت و به هم ریختن امنیت شخصی و اجتماعی افراد است./201/930/ب1

ارسال نظرات