۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۹
کد خبر: ۴۳۹۶۰۱
لاوروف:

حمله به یمن برای بازگرداندن رییس جمهوری فراری است

وزیر امور خارجه روسیه گفت: غرب با معیارهای دوگانه در مواردی از کودتا حمایت می کند و اکنون نیز تلاش می شود، رییس جمهوری یمن که 16 ماه پیش متواری شده است دوباره به قدرت بازگردد.
لاوروف

به گزارش خبرگزاری رسا، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه با انتقاد از رفتار دوگانه غرب در عرصه بین المللی و تناقض مواضع در قبال مسائل مشابه کشورهای مختلف، اظهار کرد: پایان سال 2014 ویکتور یانوکوویچ رییس جمهوری وقت اوکراین با سران مخالفان دولت توافقنامه ای را برای حل مسائل امضا کرد که وزیران خارجه آلمان، لهستان و فرانسه نیز آن را تایید کردند.


ایرنا به نقل از پایگاه خبری وزارت خارجه روسیه امروز (شنبه) به نقل از سخنان وزیر خارجه این کشور در نشست «اندیشه سیاسی» در استان ولادیمیر نزدیک مسکو، نوشت: با وجود امضای این توافقنامه رسمی، مخالفان با یک کودتا یانوکوویچ را سرنگون کردند و غرب نیز حامی آن شد، در حالیکه شریک توافق بین مخالفان و دولت وقت اوکراین بود.


لاوروف ادامه داد: از سوی دیگر بر خلاف اوضاع اوکراین، همین کشورهای غربی در جریان کودتای شکست خورده ترکیه بگونه دیگری رفتار کردند و بلافاصله اعلام نمودند باید قانون اساسی رعایت شود و اقدام ها در چارچوب مقررات باشد.


وی همچنین گفت: 18 ماه پیش نیز حکومت یمن سرنگون و رییس جمهوری وقت به عربستان سعودی گریخت و الان هم می خواهند وی را بر سر قدرت بازگردانند، اما در مورد اوکراین موضع متضاد می گیرند.


وزیر خارجه روسیه اظهار کرد: این رفتارهای متناقض در حالی صورت می گیرد که هیچ کشور غربی در یمن و ترکیه سند یا توافقنامه ای را امضا نکرده بود، اما در اوکراین وزیران خارجه فرانسه، آلمان و لهستان پای سند توافق رسمی رییس جمهوری و سران مخالفان را امضا کردند ولی اجازه نقض آن داده شد./982/ب102/د

ارسال نظرات