۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۲
کد خبر: ۴۳۹۸۵۵
نماینده خبرگان رهبری:

انحراف در عقاید و فرهنگ مقدمه‌ای برای تباهی جامعه است

حجت الاسلام والمسلمین ملکوتی گفت: دشمنان به کمک رسانه‌های فراگیر و هزینه‌های گزاف فرهنگی به دنبال تغییر عقاید، سبک زندگی و فرهنگ جامعه ایران هستند.
حجت الاسلام والمسلمین هادی ملکوتی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری

حجت الاسلام والمسلمین هادی ملکوتی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با بیان این‌که برخی از احکام واجب الهی در جوامع اسلامی مورد غفلت واقع شده اند، اظهار داشت: اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منكر بر اساس احادیث و روایات وارده امری واجب بر عهده همگان است.


وی با اشاره به این‌که آمران به معروف و ناهیان منکر بایستی خود نسبت به شعائر اسلامی و احکام الهی مقید باشند، تصریح کرد: این فریضه الهی در تعابیر پیشوایان دینی جزء مهم ترین فرائض اسلامی شناخته شده و در قرآن كریم بارها بر آن تاكید شده است، در حقیقت امر به معروف و نهی از منكر ضامن اجرای دیگر احكام دینی است.


حجت الاسلام والمسلمین ملکوتی تذکر لسانی را وظیفه ای همگانی دانست و گفت: اجرای فریضه دینی امر به معروف و نهی از منكر ملاك شناخت بهترین امت رسول الله(ص) است، اگر این فریضه در جامعه اسلامی مهجور واقع شده و رو به فراموشی رود، سایر فرایض دینی بر زمین می ماند. 


نماینده خبرگان رهبری با بیان این‌که در جامعه اسلامی مسلمانان نباید نسبت به وضعیت یکدیگر و جامعه بی تفاوت باشند، افزود: دشمنان به کمک رسانه‌های فراگیر و هزینه‌های گزاف فرهنگی؛ به دنبال تغییر عقاید، سبک زندگی و فرهنگ جامعه ایران هستند؛ باید دانست که انحراف در عقاید و فرهنگ مقدمه‌ای برای تباهی جامعه است.


استاد سطح عالی حوزه علمیه قم با بیان این‌که دشمنان به دنبال بی تفاوتی مسلمانان نسبت به ترویج منکرات در جامعه اسلامی هستند، تصریح کرد: وضعیت فرهنگی امروز جامعه به هیچ عنوان قابل رضایت نیست، بایستی متولیان فرهنگی چاره ای برای رفع این معضل بیندیشند، هر چند که مردم نیز باید نسبت به وضعیت موجود بی تفاوت نباشد.


وی در بخش دیگری از سخنان خود ولایت مداری را مصداقی روشن از امر به معروف دانست و اظهار داشت: ثبات نظام، استقلال، تمامیت ارضی و امنیت كشور مرهون رهبری نظام است؛ اگر ولایت فقیه تثبیت شود، تمام مشكلات جامعه اسلامی حل خواهد شد، در حقیقت رهبری مهمترین دلیل ثبات و تقویت نظام اسلامی است.


حجت الاسلام والمسلمین ملکوتی با تأکید بر قدرشناسی مردم از موهبت ولایت فقیه، گفت: دشمنان نظام اسلامی در طول چهار دهه گذشته به دنبال براندازی انقلاب و سلطه بر کشور بودند، اما هوشیاری و درایت رهبر معظم انقلاب اسلامی و شرح صدر ایشان و همچنین حمایت و همبستگی ملت؛ تمام فتنه‌های دشمنان را خنثی کرده است.


نماینده خبرگان رهبری پیروی از ولایت فقیه را از مهم‌ترین ابزارهای پیروزی جامعه اسلامی دانست و افزود: امروز در شرایط هستیم که فارغ از رقابت‌های سیاسی گروه‌ ها و احزاب بایستی در مسیر مقام معظم رهبری برای تحقق وحدت و عزت نظام اسلامی حرکت کنیم./302/935/ب1

ارسال نظرات