۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۴
کد خبر: ۴۳۹۹۸۲
دستیار ویژه رییس جمهور:

عقلانيت از دين گرفته شود غرق خرافات می شویم

دستیار ویژه رییس جمهور در امور اقوام و اقلیت های دینی گفت: اسلام دين عقل، اخلاق، عدالت، فطرت و آزادي است.
حجت الاسلام علي يونسي، دستیار ویژه رئیس جمهور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام علي يونسي، دستیار ویژه رییس جمهور در امور اقوام و اقلیت های دینی امروز در جلسه آزاد انديشي ديني اساتيد دانشگاه آزاد اسلامی در تبریز اظهار داشت: عنصر دين و نقش اجتماعي آن در تاريخ، سياست، اقتصاد و فرهنگ بيش از هرچيز ديگر تأثيرگذار بوده است.


وی افزود: براي فهم درست از اسلام درست، دو روش وجود دارد يكي روش عقلاني كه نظر و تئوري است و نگاه و نظر به فهم جهان و دين است و مارا به عمق واقعيت جهان، دين و هستي هدايت مي كند و روش دوم روش عقلايي كه عمل است واگر موضوعي را همه عقلا قبول كنند شارع مقدس نيز قبول دارد.


حجت الاسلام یونسی با تأکید بر این‌که دين تاكنون همواره و قطعاً در آينده يكي از عوامل موثر و تأثيرگذار در زندگي شخصي و اجتماعي افراد بوده و خواهد بود، خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم نقش دین و آموزه های اسلامی را در بطن جامعه پیاده کنیم؛ قطعا وضعیت جامعه بشری بهتر از شرایط فعلی خواهد بود.


دستیار ویژه رییس جمهور تأكيد كرد: براي مسلمانان اين طور جا افتاده است كه مرزي بين دين و دنيا و علم و دين نيست و هر آنچه از سنخ علم و نور است همان دين است، دين؛ عين عقل و علم است و در مقابل عقل و علم نمي باشد.


وي با با رد نظریه‌ای‌ غربی مبنی بر این‌که دین افیون توده‌ها است، تصريح كرد: اگر جامعه اسلامي بخواهد از فقر، بدبختي، فساد، عقب ماندگي و دیگر مشکلات نجات يابد، بايد به علم، دانش، عقلانيت و اعتدال رو بياورد؛ هنوز نتوانسته ایم دین را آن گونه که هست در جامعه پیاده و معرفی کنیم.


حجت الاسلام يونسي ادامه داد: اسلام دين عقل، عقلا، اخلاق، عدالت، فطرت و آزادي است و اسلام با اين ويژگي ها شناخته مي شود، اگر عقلانيت از دين گرفته شود غرق خرافات می شود؛ اگر عدالت از دين گرفته شود به انواع تبعيضات دچار می شویم؛ اگر اخلاق در دين نباشد، غرق خشونت می شود و نبود آزادي در دين باعث مي شود دين از مردم گرفته شود.


گفتنی است، كارگاه دانش افزايي مباني و مفاهيم آزاد انديشي ديني، به همت معاونت دانشجويي و فرهنگي دانشگاه آزاد اسلامي تبريز و دبيرخانه شوراي آزاد اندیشی دینی دانشگاه آزاد اسلامي، در سالن شمس دانشگاه آزاد اسلامي تبريز برگزار شد./935/پ203/ج

ارسال نظرات