۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۴۴۰۳۴۹
امام جمعه آمل:

نمازجمعه فرصتی برای بیان مطالبات مردمی است

امام جمعه ‌آمل با اشاره به سالروز اقامه نخستین نمازجمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: نمازجمعه وحدت بخش و فرصتی گرانقدر برای بیان مطالبات مردمی است.
امام جمعه ‌آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام سید جلیل مرتضوی، امام جمعه آمل امروز در مراسم کلنگ زنی توسعه بنای تکیه مشایی آمل با بیان این که دنیا گذری است و کسی باقی نمی ماند تا ما بتوانیم باشیم و اختیاری برای آمدن و رفتن نداریم، گفت: انسان می رود و تنها عمل صالح باقی است که باید مراقب اعمال و رفتار خود باشیم.

 

وی افزود: کلمه ایمان 850 بار در قرآن کریم آمده است و ایمان ما باید عمل صالح داشته باشد که بسیار ارزشمند و گرانقدر است.

 

حجت الاسلام مرتضوی با بیان این که دستگیری از نیازمندان و کارهای عام المنفعه ارزشمند است، گفت: بعضی از کارها ماندگار می شود و برای همیشه باقی می ماند که ارزش بسیاری دارد.

 

امام جمعه آمل تصریح کرد: کارهای خیر و عام المنفعه سبب ماندگاری نام انسان می شود و باید به دنبال کارهایی باشیم که برای انسان می ماند.

 

وی اظهار داشت: ضرورت دارد تا هستیم برای آخرت خود کار کنیم که مال عزیز و دوست داشتنی است و دنیا فراز و نشیب های بسیاری دارد که باید با دست خودمان دنیا و آخرت را آباد کنیم.

 

حجت الاسلام مرتضوی افزود: مال و فرزند زینت زندگی انسان هستند و مالی که در مسیر دنیا و آخرت انسان صرف شود و فرزندی که زینت باشد گرانقدر و ارزنده است.

 

امام جمعه آمل با بیان این که تمامیت قرآن کریم در روز عاشورا است که حضرت علی اکبر(ع) زینتی برای پدر بودند، گفت: نیاز است در تربیت فرزندان دقیق باشیم و مراقبت کنیم چه مالی را به خانه می بریم.

 

وی افزود: باید قدردان پدر و مادری باشیم که ما را به گونه ای تربیت کردند که در چنین مراسمی حضور پیدا کنیم و نیاز است به فکر قبر و قیامت باشیم که باید روزی از این دنیا برویم.

 

حجت الاسلام مرتضوی تصریح کرد: به سهم خود می توانیم در کارهای خیریه و عام المنفعه گام های خوبی برداریم که برکات و دستاوردهای ارزشمند و متعالی برای زندگی انسان دارد.

 

امام جمعه آمل با اشاره به سالروز اقامه نخستین نمازجمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: نمازجمعه وحدت بخش و فرصتی گرانقدر برای بیان مطالبات مردمی است.

 

وی ادامه داد: علامه حسن زاده آملی نخستین امام جمعه آمل بودند که زینت بخش جهان اسلام هستند و باید قدردان علما و بزرگان خود باشیم که این عزیزان ذخیره ها و گنجینه های والایی هستند.

 

مسعود نیکپور، مدیرعامل مجمع خیرین آمل در این مراسم با بیان این که خداوند منان را شاکر هستیم تا شاهد این اتفاق ارزشمند باشیم، گفت: حاج محمدعلی شفیعی تجدید ساخت تکیه را انجام دادند و جای خوشحالی است، این مکان جزء اولین اماکن به اسلام گرویده در آمل باشد؛ این تکیه در دو مرحله با سیل و آتش سوزی تخریب شد و به علت فضای کوچک، نیاز بود در راستای توسعه گام برداریم.

 

وی تصریح کرد: بیشتر مراسم های ما در تکایا برگزار می شود و فرزندان این شهر در همین تکایا آموختند و در جبهه های حق علیه باطل حضور پیدا کردند که مکانی برای تعالی فرهنگی است.

 

نیکپور اظهار داشت: حاج ولی الله عالی نژاد زمینی در حدود 300 متر به تکیه مشایی هبه کردند و دکتر طاهری پور نیز تقبل کار ساخت را صورت دادند.

 

مدیرعامل مجمع خیرین آمل افزود: در تکیه مشایی برنامه های خوبی صورت می گیرد که ضرورت داد فضاسازی مناسبی انجام شود که از همه عزیزان قدردانی داریم.

 

وی تصریح کرد: باید این کارهای خیریه را ارج بگذاریم تا همه عزیزان در عرصه های خیریه ورود پیدا کنند که بسیار نیکو و گرانقدر است.

 

گفتنی است، آمل از جمله شهرهای فعال در کارهای خیریه و عام المنفعه است که فعالیت ها و خدمات ارزشمندی به ویژه در بحث توسعه اماکن و فضاهای دینی از سوی خیرین صورت می گیرد./1314/202/ب2

ارسال نظرات