۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۵
کد خبر: ۴۴۰۴۱۴
نماینده خبرگان رهبری:

احیای موقوفات آذربایجان امری فوری و ضروری است

حجت الاسلام والمسلمین ملکوتی با تأکید بر این‌که توجه به موقوفات یکی از برکات پیروزی انقلاب اسلامی ایران است، گفت: احیای موقوفات آذربایجان امری فوری و ضروری است.
حجت الاسلام والمسلمین هادی ملکوتی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین هادی ملکوتی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز ضمن زیارت امامزاده بزرگ سراب «بیوک امامزاده»، امامزاده کوچک روستای رازلیق«بالا امامزاده»؛ از کتیبه ۳۰۰ ساله در این مکان، بقعه شیخ اسحاق روستای فرکوش و بقعه حاج علمدار بخش مهربان بازدید کرد.


وی در این بازدید با تقدیر از فعالیت‌های ارزنده اداره کل اوقاف و امورخیریه استان در احیا و توسعه صحن و سرای امامزادگان و بقاع متبرکه آذربایجان شرقی، اظهار داشت: تمامی فعالیت‌های اوقاف در این اماکن مذهبی از جمله احیاء، توسعه و کارهای فرهنگی، اقدامات شایسته و به جایی بوده است.


نماینده خبرگان رهبری همچنین قول مساعدت به همکاری در زمینه سوق‌دهی افکار و ذهنیت عموم جامعه با طرح صیانت از امامزادگان را داد و گفت: این یک وظیفه همگانی و مأموریت عمومی برای تمامی مسؤولان است تا با اجرای دقیق و تبلیغ درست، مشوق اصلی به کارهای احیای موقوفات و یا ترویج فرهنگ وقف باشیم.


حجت الاسلام والمسلمین ملکوتی با تأکید بر این‌که توجه به موقوفات یکی از برکات پیروزی انقلاب اسلامی ایران بوده است، گفت: احیای موقوفات آذربایجان امری فوری و ضروری است؛ اگر ادعای حکومت دینی داریم، بایستی عامل به تمام احکام الهی و اسلامی باشیم.


وی با بیان این‌که بدترین ظلم‌ها علیه موقوفات در دوران رژیم پهلوی صورت گرفته است، افزود: اکنون نیز برخی ناآگاه و مغرض به دنبال موقوفه‌خواری هستند که بایستی دستگاه قضائی به شدت با این‌گونه رفتارهای غیردینی مقابله کند، ضمن این‌که سازمان اوقاف رسالت جدی در احیا و نگهداری از موقوفات بر عهده دارد.


همچنین حجت‌الاسلام عزت‌الله تقی‌زاده، رییس اداره اوقاف و امورخیریه سراب از طرح احیای امامزاده‌ای در سراب با ارایه گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته در این شهرستان اظهار داشت: با توجه به مشکلات به وجود آمده طی  ۴۰ سال گذشته، از سوی شهرداری وقت، این امامزاده به یک معبر تبدیل شده بود که با همت کارشناسان اوقاف؛ امامزاده شناسایی شده و مرکز دینی برای مؤمنان و اهالی منطقه است.


گفتنی است، در این بازدید که با حضور حجت‌الاسلام وحدت مشهوری، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امورخیریه با هدف بررسی و کنترل برنامه‌های اجرایی، شناسائی کارهای فرهنگی همراه بود، از روند اجرایی قبرستان امامزاده بزرگ سراب بازدید به عمل آمد./935/202/ب2

 

ارسال نظرات