۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۰
کد خبر: ۴۴۰۴۷۸
امام جمعه بابل:

آتش فتنه ۸۸ با روشنگری از تریبون نمازجمعه خاموش شد

امام جمعه بابل با اشاره به کارکرد فعالانه نمازهای جمعه در مقابل فتنه ها به ویژه فتنه88، گفت: آتش فتنه با روشنگری از تریون های نمازجمعه خاموش شد و آرامش را به جامعه برگرداند.
گردهمایی نمازجمعه بابل گردهمایی نمازجمعه بابل گردهمایی نمازجمعه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام مجتبی روحانی، امام جمعه بابل شب گذشته در گردهمایی اعضا و خادمان نمازجمعه بابل با اشاره به خدمات نهاد نمازجمعه به انقلاب در طول 37 سال گذشته، گفت: نماز جمعه بزرگترین خدمات را در تحقق انسجام ملی و بصیرت افزایی در انقلاب انجام داد اما جایگاه و اهمیت آن نادیده گرفته می شود.

 

وی سالروز نمازجمعه را فرصتی برای قدرشناسی از جایگاه نماز جمعه دانست و افزود: نمازجمعه قرارگاه فرهنگی اسلام است که به عنوان یک رسانه اثرات عمیقی را بر افکار و اعتقادات جامعه برجای گذاشت.

 

مسؤول شورای فرهنگ عمومی شهرستان بابل با بیان این مطلب که نمازجمعه در طول انقلاب گرد و غبارهای زیادی را از روی جامعه پاک کرد، اظهار داشت: نمازجمعه به عنوان پایگاه مهم در ایجاد بصیرت و انسجام جامعه اسلامی موجب آرامش در سطح جامعه شده است.

 

وی با اشاره به کودتای اخیر ترکیه و قیاس آن با فتنه 88، خاطرنشان کرد:  بخشی از آرامش جامعه در مقابل فتنه بزرگ 88 از طریق تریبون های نمازجمعه بود و آتش فتنه با روشنگری از این طریق خاموش شد.

 

حجت الاسلام روحانی یکی دیگر از کارکردهای نمازجمعه را گره گشایی و رفع معضلات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی در جامعه عنوان کرد و گفت: تذکر ائمه جمعه در خطبه های نمازجمعه موجی از بازتاب های مختلف را ایجاد می کند و تاکنون بسیاری از مشکلات در سطح ملی و منطقه ای از این طریق رفع شده است.

 

وی دیگر کارکرد نمازجمعه را تقویت فضای معنوی و دینی در سطح جامعه دانست و افزود: دعوت به رعایت تقوا و تذکرات در این سنگر اثرات عمیقی را در تقویت ایمان الهی در سطح جامعه برجای می گذارد.

 

امام جمعه بابل با تقدیر از تلاش اعضای ستاد نمازجمعه بابل و خادمان این نهاد، تصریح کرد: اعضای ستاد نمازجمعه بابل خادمانی صدیق و دلسوز هستند که بدون هیچ چشمداشتی فقط برای رضای الهی در این نهاد خدمت می کنند.

 

وی با بیان این مطلب که ستاد نمازجمعه بابل قدیمی ترین ستاد نمازجمعه در مازندران محسوب می شود، اظهار داشت: در ستاد نمازجمعه بابل در حال حاضر حدود 350 نفر به صورت فعال و نیمه فعال خدمت می کنند.

 

حجت الاسلام روحانی با بیان برخی از مشکلات ستادهای نماز جمعه، تأکید کرد: متأسفانه ستادهای نمازجمعه با مشکلات متعددی از جمله مشکلات مالی دست و پنجه نرم می کنند و به دلیل عدم تخصیص بودجه از سوی دولت، خودگردان اداره می شوند.

 

وی ادامه داد: نمازجمعه بابل با خودیاری مردم نمازگزار و خیرین اداره می شود و سهمیه مشخصی از بودجه بیت المال ندارد.

 

حجت الاسلام روحانی با اشاره به تعداد شهدای نمازجمعه بابل، خاطرنشان کرد: ستاد نمازجمعه بابل 16 شهید را در راه آرمان های انقلاب اسلامی تقدیم کرده و خدمات بی نظیری را در پشتیبانی از جبهه ها در دفاع مقدس انجام داده است./1313/202/ب2

ارسال نظرات