۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۲
کد خبر: ۴۴۰۴۹۰
مسؤول نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه مازندران:

در ۴۶ شهر استان مازندران نمازجمعه اقامه می شود

مسؤول دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در مازندران با بیان این که نخستین نمازجمعه استان مازندران به فرمان امام راحل در بابل از سوی مرحوم آیت الله هادی روحانی برگزار شد، گفت: اکنون بعد از 36 سال در 46 شهر مازندران نمازجمعه با شکوه هر چه تمام تر برگزار می شود.
حجت الاسلام محمد انتظاری حجت الاسلام محمد انتظاری حجت الاسلام محمد انتظاری حجت الاسلام محمد انتظاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام محمد انتظاری، مسؤول دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه مازندران شب گذشته در مراسم تجلیل از خادمان ستاد نمازجمعه بابل در مدرسه علمیه خاتم الانبیاء(ص) با بیان اهمیت و جایگاه نمازجمعه، گفت: نمازجمعه هر شهر قلب فرهنگی آن منطقه محسوب می شود که یکی از وظایف آن ترویج سبک زندگی اسلامی است.

 

وی افزود: دیگر کارکرد نمازجمعه گره گشایی و رفع شبهات از میان اذهان جامعه به ویژه نسل جوان است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران نمازهای جمعه را مرکز وحدت بخشی میان جریان های مختلف سیاسی دانست و اظهار داشت: کارکرد دیگر نمازجمعه ایجاد وحدت در میان قلب های مختلف آحاد جامعه و نمایش قدرت جامعه اسلامی است.

 

وی با اشاره به روشنگری و بصیرت افزایی ائمه جمعه از طریق خطبه های نمازهای جمعه، خاطرنشان کرد: آگاهی به مردم درباره توطئه های دشمنان علیه اسلام و نظام اسلامی  و شناساندن خط جریان نفوذ دشمنان یکی دیگر از کارکردهای مهم نمازجمعه است.

 

حجت الاسلام انتظاری با تأکید بر هوشیاری آحاد جامعه و قدرشناسی از جایگاه مهم نماز جمعه، تصریح کرد: آتش فتنه 88 با کمک نمازجمعه خاموش شد و از این رو خط اتهام به ائمه جمعه و تضعیف جایگاه این سنگر مهم از سوی دشمنان با شدت بیشتری دنبال می شود.

 

وی ادامه داد: نمازهای جمعه باید در تحقق شعارهای سال و اجرای مطالبات مقام معظم رهبری پیشگام باشند.

 

مسؤول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه مازندران با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری  درخصوص اقتصاد مقاومتی، گفت: اجرای اقتصاد مقاومتی یک حکم صریح شرعی از سوی مقام معظم رهبری برای همه آحاد مردم به ویژه مسؤولان است.

 

وی افزود: هر گونه درنگ و کم کاری در حوزه تحقق اقتصاد مقاومتی با توجه به هجمه های وسیع دشمنان علیه انقلاب و ناکارآمد نشان دادن آن، گناه است.

 

حجت الاسلام انتظاری با تقدیر از تلاش های همه مجموعه نهادهای نمازجمعه در سراسر مازندران، خاطرنشان کرد: نخستین نمازجمعه استان مازندران به فرمان امام راحل در بابل از سوی مرحوم آیت الله هادی روحانی برگزار شد و بعد از 36 سال و در حال حاضر در 46 شهر مازندران نمازجمعه باشکوه هر چه تمام تر برگزار می شود.

 

وی نمازجمعه بابل را یکی از موفق ترین نمازهای جمعه مازندران عنوان کرد و اظهار داشت: یکی از برجستگی ها و شاخص های نمازجمعه بابل در کنار فعالیت های چشمگیر در حوزه رسانه و اطلاع رسانی است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران بابل را شهری انقلابی و پیشگام در خط مقدم انقلاب دانست و تأکید کرد: نمازهای جمعه هر شهر باید به عنوان یک قرارگاه مهم اثر بخش، به گفتمان سازی فرهنگی و اجتماعی بپردازند تا بتوانند در مقابل تهدیدهای دشمنان نظام اسلامی را بیمه کنند./1313/202/ب2

ارسال نظرات