۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۲
کد خبر: ۴۴۰۶۳۶
مدیر حوزه علمیه استان مرکزی:

حوزه های علمیه مروج فرهنگ اهل بیت هستند

مدیر حوزه علمیه استان مرکزی با بیان اینکه حوزه های علمیه مروج فرهنگ اهل بیت(ع) هستند، گفت: ارتقای سطح علمی حوزه های علمیه در شهرستان ها تاثیر مستقیم در ارتقای فرهنگ دینی و تبلیغی مناطق محروم دارد.
حجت الاسلام سید علی حسینی پور مدیر حوزه علمیه استان مرکزی 

حجت‌الاسلام سید علی حسینی پور مدیر حوزه علمیه استان مرکزی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، پیرامون وضعیت حوزه های علمیه شهرستان ها و تاثیر ارتقای علمی آنها در ارتقای سطح فرهنگی مناطق محروم با بیان اینکه حوزه های علمیه مروج فرهنگ اهل بیت (ع) هستند، ابراز کرد: ارتقای سطح علمی حوزه های علمیه در شهرستان ها تاثیر مستقیم در ارتقای  فرهنگ دینی و تبلیغی مناطق محروم دارند و چرایی این موضوع به این دلیل مهم است که رفتار مردم محصول فرهنگ و بینش آنها است و هر چه این رفتار به فرهنگ زلال اسلام و اهل بیت (ع) نزدیکتر باشد تاثیرگذاری این امر هم مهمتر است.

 

وی با تاکید بر اینکه غنی ترین فرهنگ دنیا فرهنگ اهل بیت (ع) است، افزود: حوزه های علمیه شهرستان ها  سرچشمه زلال انتقال فرهنگ اهل بیت(ع) هستند که از آبشخور آن خیلی ها منتفع می شوند و در تاریخ هم اثبات شده که هر شهرستانی که حوزه علمیه داشته باشد آنجا روز به روز شاهد رشد فرهنگی و دینی مردم آن دیار است و یا حداقل دیگر در آن مناطق افول فرهنگ دینی وجود نداشته است.

 

مدیرحوزه علمیه استان مرکزی اظهار داشت: متاسفانه برخی از مراکز علمی نماد فرهنگ غربی شده اند و این یکی از معضلات جامعه است که باید دغدغه مسوولان برای رفع آن عملیاتی شود و مناطق غیر حوزوی علمی به سمتی حرکت کنند که دغدغه آنها هدایت و دیانت مردم باشد.

 

حجت الاسلام حسینی پور ادامه داد: مراکز علمی که اسلام ناب را زیر سوال ببرند را نمی خواهیم و مراکز علمی باید به تدریس و ترویج علوم مورد تاکید اسلام بروند؛ چرا که دین اسلام دین کاملی است و نگاه بسته ای به علوم ندارد.

 

مدیر حوزه علمیه استان مرکزی با بیان اینکه  مراکز علمی باید بر روی علومی که نفع بیشتری برای مردم و جامعه دارند متمرکز شوند، عنوان کرد: نقش اصلی حوزه های علمیه شهرستان ها تربیت طلاب و هدایت و سکانداری جامعه به سوی هدایت دینی است.

 

حجت الاسلام حسینی پور با اشاره به اینکه همکاری و حمایت علمای بلاد در حل مشکلات حوزه های علمیه شهرستان ها مهم و تاثیرگذار است، گفت: علمای بلاد نقش بسیار مهمی را در حل مشکلات مدارس و حوزه های علمیه شهرستان ها می توانند ایفا کنند.

 

مدیر حوزه علمیه استان مرکزی افزود: علمای بلاد چشمشان به حمایت های مردمی است و اصل حمایت نیز باید از طرف مردم باشد؛ چرا که در واقع حوزه های علمیه مردمی هدایت می شوند و دولتی نیستند و در سال های اخیر به خاطر اینکه توقعات از حوزه های علمیه بالا رفت و با این امکانات پاسخگو نبودند فقط در بخش عمرانی از دولت مختصر کمکی را قبول کرده اند.

 

حجت الاسلام حسینی پور بیان داشت: حوزه های علمیه حامی و کمک کار دولت هستند ولی علمای بلاد با بسیج مردمی می توانند برای حل مشکلات مدارس و حوزه های علمیه گام های بلندی را بردارند که البته در این راه اختلاف سلیقه هایی وجو دارد./302/842/ب1

ارسال نظرات