۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۵
کد خبر: ۴۴۰۶۷۵

فعالیت ۸۰۰ هیأت مذهبی هرمزگان در سالروز شهادت امام صادق

رییس شورای هیئات مذهبی هرمزگان از فعالیت 800 هیأت مذهبی در ایام صادقیه در سطح استان خبرداد و گفت: این هیأت‌های مذهبی در قالب هیأت‌های زنجیرزنی و سینه‌زنی در ایام عزاداری شهادت امام حسین(ع)، ایام صادقیه و فاطمیه و سایر مناسبت‌های مذهبی فعالیت دارند.
کریم هاشمی رییس شورای هیئات مذهبی هرمزگان

کریم هاشمی رییس شورای هیئات مذهبی هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، در رابطه با مأموریت‌های شورای هیئات مذهبی استان، گفت: رصد اولویت‌های فرهنگی و مشکلات پیش روی هیئات مذهبی در سطح استان، ظرفیت‌یابی و استفاده بهینه از ظرفیت‌های دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی به‌منظور ارتقای امور پشتیبانی و حمایتیبرنامه‌ریزی جهت ارتقای سطح آگاهی‌های مذهبی اعضای هیئات مذهبی، بررسی آسیب‌ها و انحرافات مراسم مذهبی و ارائه راهکار جهت رفع آن‌ها با بهره‌مندی از رهنمودهای مقام معظم رهبری و تلاش جهت تغذیه فکری فرهنگی شوراهای استانی و شهرستانی از جمله مأموریت‌های این شورا است.

 

وی افزود: با هدف تحقق شعار سال مقام معظم رهبری با همدلی و هم زبانی در راستای فعالیت‌های فرهنگی تلاش شد شورای هیئات مذهبی شهرهای هرمزگان به صورت مستمر و برنامه ریزی شده با برگزاری جلسات متعدد و اقدامات مناسبتی در حوزه فعالیت‌های فرهنگی نقش پویا و فعالی در استان ایفا کند.

 

رییس شورای هیئات مذهبی هرمزگان در ادامه هیئات مذهبی را قرارگاه اصلی جبهه جنگ نرم دشمن دانست و افزود: به تعبیر مقام معظم رهبری ما در مواجهه با جنگ فرهنگی قرار داریم و دشمنان با هدف نفوذ و رخنه در کشور قصد دارند در جبهه فرهنگی به ما ضربه وارد کنند و هیئات مذهبی و کانون‌های مداحان و شاعران آئینی امروز جبهه فعالیت فرهنگی و قرارگاه فرهنگی ما در کشور هستند.

 

وی با بیان اینکه امروز تلاش ما باید این باشد که تشکل های مذهبی و هیأت های مذهبی کارکردهای اجتماعی داشته باشند، بیان کرد: به طور حتم اگر این تشکل ها کارکرد اجتماعی داشته باشند شاهد کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه خواهیم بود.

 

هاشمی در سخنانی پیرامون فضیلت و جایگاه مهم حضرت امام جعفر صادق (ع) ابرازداشت: امام صادق (ع) با پرورش و تربیت انسان ها در مکتب اهل بیت، سهم بسیار بالایی در تعالی و رشد انسان ها ایفا کرده است و پیشرفت علمی امروز جامعه مرهون خدمات آن امام بزرگوار است.

 

وی، با اشاره به اهمیت ایام سوگواری صادقیه (ع) خواستار مشارکت و حضور همه جانبه هیئات مذهبی در برنامه های فرهنگی مذهبی شد.

 

رییس شورای هیئات مذهبی هرمزگان همچنین در ادامه از مردم و مسؤولان و پيروان مکتب فقه جعفري به ویژه هيئات مذهبي هم خواست با برگزاري مراسمات مذهبي در ايام شهادت ائمه معصومين (ع) و به ویژه در سالروز شهادت آقا امام صادق(ع) فرهنگ فقه جعفري را ترويج کنند.

 

هاشمی با اشاره به  فعالیت گسترده هیئات مذهبی در راه ترویج فرهنگ غنی اسلامی و برگزاری مراسمات مذهبی، تصریح کرد: این هیأت‌های مذهبی در قالب هیأت‌های زنجیرزنی و سینه‌زنی در ایام عزاداری شهادت امام حسین(ع)، ایام صادقیه و فاطمیه و سایر مناسبت‌های مذهبی فعالیت دارند.

 

وی گفت: همزمان با ایام شهادت امام جعفر صادق(ع) برنامه‌های مختلف فرهنگی، مذهبی، معنوی و عزاداری در سراسر استان هرمزگان برگزار می شود.

 

رییس شورای هیئات مذهبی هرمزگان تاکید کرد: ایام شهادت ائمه(ع) فرصتی است که در آن می‌توانیم به تبیین معارف دینی بپردازیم و مردم را با اهل بیت(ع) و مقام امامان بزرگوار بیشتر آشنا کنیم.

 

هاشمی با بیان اینکه مراسم ایام شهادت امام جعفر صادق(ع) در مساجد و حسینیه ها برگزار می شود، گفت: در این مراسمات ائمه جماعات مساجد در سخنرانی های خود شخصیت و ویژگی های دوران امامت آن حضرت را تبیین و مداحان نیز در سوگ آن امام همام نوحه سرایی خواهند کرد.

 

وی تاکید کرد: همه مسؤولان هیئات باید با هماهنگی شورای هیئات مذهبی، با تمام توان در جذب مردم و شرکت آنها در مراسم بکوشند و مانند سال های قبل بلکه با شکوهتر مراسم این روز عظیم را برگزاروصادقیه راعاشورایی کنند.

 

رییس شورای هیئات مذهبی هرمزگان در پایان از اعضای شورای هیئات مذهبی استان خواست ضمن هماهنگی با هیات مذهبی شهرستان ها با سیاهپوشی سردرب هیئات و همکاری در انجام تبلیغات سطح شهر، نسبت به برپائی این مراسم معنوی همت کنند./302/851/ب1

ارسال نظرات