۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۱
کد خبر: ۴۴۰۷۷۶
به مناسبت شهادت امام صادق؛

برنامه‌های ستاد فاطمیه استان فارس اعلام شد

مسؤول ستاد فاطمیه استان فارس برپایی دسته عزاداری را سبب خنثی شدن توطئه­‌های وهابیت علیه مکتب شیعه دانست و گفت: با برگزاری دسته­‌های عزاداری به مناسبت شهادت ائمه معصومان(ع)، موجودیت و زنده بودن مکتب تشیع با زعامت امام صادق به تمام دنیا اعلام می­‌شود.
دسته عزاداری

حجت الاسلام محمد تقی فاضل، مسؤول ستاد فاطمیه استان فارس در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا به تشریح اهداف و برنامه­‌های مذهبی و فرهنگی این ستاد پرداخت و گفت: ستاد فاطمیه با هدف گسترش فرهنگ ائمه اطهار(ع) و احیای بزرگداشت مراسم های مذهبی در شهرها و روستاهای استان فارس فعالیت­‌های مذهبی و فرهنگی مختلفی را انجام میدهد.

 

حجت الاسلام فاضل با بیان این که ستاد فاطمیه استان فارس بخشی  از ستاد مرکزی مناسبت­‌های مذهبی کشور به مرکزیت شهر قم است، گفت: ستاد مرکزی  احیای مناسبت­‌های مذهبی کشور در راستای تعظیم شعائر الهی و احیای مراسم‌های بزرگداشت ائمه اطهار(ع) و با حمایت مادی و معنوی دفاتر حضرات مراجع تقلید در 8 مناسبت مذهبی در سال همچون ایام فاطمیه(س)، شهادت امام هادی(ع)، شهادت امام کاظم(ع)، ایام ولادت امام زمان(عج)، ولادت امام حسن مجتبی(ع)، شهادت امیرمؤمنان(ع)، شهادت امام صادق(ع)، شهادت امام عسکری(ع) و عید غدیر در استانهای کشور برنامه­های مذهبی و فرهنگی مختلفی را اجرا می­‌کند.

 

وی به برنامه های ستاد فاطمه فارس به مناسبت شهادت امام صادق(ع) اشاره کرد و افزود: این ستاد هماهنگیها و رایزانیهای مختلفی را با هیأت‌های مذهبی، سازمان تبلیغات اسلامی، دفاتر ائمه جمعه و جماعت، فعالان مذهبی شهرستان استان فارس برای احیای و بزرگداشت مراسم شهادت امام صادق(ع) انجام داده است.

 

وی با بیان این که دسته­‌های عزاداری به مناسبت شهادت امام صادق(ع) در شهرها و بخش و روستاهای استان فارس  برپا می شود، گفت: حرکت دسته عزاداری سبب خنثی شدن  توطئه‌های وهابیت و دشمنان قسم خورده نظام اسلامی علیه مکتب شیعه می شود، زیرا که با برپایی دسته‌های عزاداری، موجودیت و زنده بودن مکتب تشیع با زعامت امام صادق(ع) به تمام دنیا اعلام می‌شود.

 

مسؤول ستاد فاطمیه استان فارس ابراز کرد: اقشاری که کمتر با برنامه ها مذهبی آشنایی دارند، زمانی که دسته‌ها و ایستگاه‌های صلواتی و فرهنگی را در سطح شهر مشاهده می‌کنند، به عظمت مکتب و فرهنگ شیعه پی خواهند برد و این بستر سبب آشنایی آنها با فرهنگ شیعه می­‌شوند.

 

مسؤول ستاد فاطمیه استان فارس به تشریح برنامه های این ستاد به مناسبت شهادت امام صادق(ع) پرداخت و گفت: برپایی دسته های عزداری، ساماندهی دسته های طلاب و علمای حوزه‌های علمیه در استان فارس، برپایی ایستگاه ها صلواتی، برگزاری  مسابقات فرهنگی درباره سبک زندگی امام صادق(ع)، تولید و توزیع بروشور و برگزاری مسابقه «در محضر امام راستگویان»، توزیع پرچمها و بنرها برای سیاه پوشی سطح شهر از جمله برنامه‌­های ستاد فاطمیه به مناسبت شهادت امام صادق(ع) است.

 

حجت الاسلام فاضل عنوان داشت: پخش و نصب برچسب‌ها و رنگ نویسی ویژه شهادت امام صادق(ع) بر خودروها، تولید و توزیع سی دی «آفتاب در غربت» و شامل سخنرانی و مداحی درباره شهادت امام ششم، تبلیغات محیطی ویژه و ساخت تیزرهای مناسبتی ویژه شهادت امام صادق(ع) برای پخش در تلویزون های شهری، از دیگر اقدامات ستاد فاطمه استان فارس در این ایام است./998/ت302/ی

ارسال نظرات