۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۷
کد خبر: ۴۴۲۰۴۲
امام جمعه بابل:

برای رفع مشکلات خبرنگاران اقدامات جدی تری انجام شود

امام جمعه بابل با اشاره به برخی از مشکلات رسانه ها و خبرنگاران، گفت: با توجه به مشکلات و دغدغه های مهم خبرنگاران و فعالان عرصه رسانه، اقدامات موثری برای رفع مشکلات آنها صورت گیرد.
امام جمعه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام مجتبی روحانی امام جمعه بابل شامگاه امروز در دیدار جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه ها در آستانه روز خبرنگار، گفت: خبرنگاران تلاشگرانی هستند که پل ارتباطی میان دردهای جامعه و مسؤولان را برای برطرف کردن مشکلات جامعه بر عهده دارند.

 

وی افزود: آگاهی بخشی و روشنگری افکار عمومی از جمله کارکردهای خبرنگاران و اصحاب رسانه ها است و جوامع پیشرفته برخوردار از رسانه های قوی در زمینه اطلاع رسانی هستند.

 

مسؤول شورای فرهنگ عمومی شهرستان بابل با بیان جایگاه مهم خبرنگاری در یک جامعه توسعه یافته، اظهار داشت: جایگاه خبرنگاری جایگاه رفیع و خطیری است از این رو باید تلاشگران این عرصه مسؤولیت بیشتری را در این زمینه احساس کنند.

 

وی یکی از آسیب های جدی در عرصه رسانه ها را نفوذ عناصر صاحبان قدرت عنوان کرد و تاکید کرد: صاحبان قدرت سیاسی و اقتصادی همواره در کمین هستند تا با در دست گرفتن رسانه ها آن را درمسیر دلخواه خود هدایت کنند و این استقلال رسانه را با خطر جدی مواجه می کند.

 

حجت الاسلام روحانی با بیان این مطلب که به دلیل ارتباط با رسانه ها با بخشی از مشکلات آنها آگاه هستم، تصریح کرد: متأسفانه مشکلات مادی و تامین هزینه های سنگین بسیاری از رسانه ها را در معرض فشار قرار داده است و در این عرصه خبرنگاران بیشترین آسیب را در این حوزه می بینند.

 

وی قدرشناسی از موقعیت خبرنگاری را مورد تاکید قرار داد و افزود: خبرنگاران قدرشناس فرصت بوجود آمده باشند و منصفانه و به دور از غرض ورزی و جناح بندی های سیاسی و تنها برای رضای الهی و رفع مشکلات مردم قلم های خود را به حرکت در آورند.

 

امام جمعه بابل با بیان اهمیت در دقت در انعکاس اخبار  از سوی خبرنگاران و رسانه ها، گفت: نباید با ارسال خبرهای نادرست احساسات جامعه را خدشه دار کرد و اخبار را به عنوان یک امانت مهم دانست.

 

وی ادامه داد: نباید از تهدید و یا ناراحت شدن عده ای از انعکاس مشکلات مهم مردم واهمه داشت بلکه شجاعانه به تاسی از خبرنگارانی مانند شهید صارمی در این مسیر گام برداشت زیرا شجاعت یک ویژگی برجسته برای یک خبرنگار موفق است.

 

حجت الاسلام روحانی فضای نقد در جامعه را موجب بالا بردن قدرت تحمل و نقد پذیری دانست و خاطرنشان کرد: مسؤولان باید از فضای انتقادی در جامعه استقبال کنند و به جای فشار به رسانه ها تلاش خود را برای رفع مشکل به کار ببرند.

 

وی توجه به مشکلات رسانه ها و خبرنگاران را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: دولت نگاه ویژه ای برای رفع مشکلات رسانه ها و عرصه انتقال اخبار در جامعه داشته باشد زیرا نتایج این اقدام به خود جامعه برمی گردد./202/1313/ب1

ارسال نظرات