۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۴۲۲۸۶
روزنامه نیجریه ای:

داعش و بوکوحرام دو روی یک سکه هستند

روزنامه ' ونگارد' چاپ لاگوس درگزارشی نوشت: داعش و بوکوحرام دو روی یک سکه هستند.
داعش

به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه ' ونگارد' چاپ لاگوس درگزارشی نوشت: داعش و بوکوحرام دو روی یک سکه اند و این دو گروه تروریستی پیوندی عمیق با هم دارند.


 این گزارش می افزاید: تاکنون بر اثرحملات مسلحانه یا انتحاری داعش و بوکوحرام در کشور نیجریه بیش از 30 هزار تن کشته شده اند و صدها خانه مسکونی و منطقه روستایی در آتش سوخته اند.


به گزارش ایرنا، این روزنامه با اشاره به انتصاب شخصی موسوم به « ابو مصعب البرناوی» به عنوان فرمانده جدید بوکوحرام، که پیشتر سخنگوی بوکوحرام بود ٬این انتصاب را 'خطرناک' و 'هشدار دهنده' توصیف کرد.


روزنامه ونگارد در این گزارش از ارتش و نیروهای دفاعی خواست تا با حفظ هشیاری و آمادگی رزمی خود با تهدیدهای پیش رو از سوی بوکو حرام مقابله کنند.

 

داعش به تازگی اعلام کرد که سرکرده بوکوحرام را تغییر داده است.


گروه تروریستی بوکوحرام که مقرش در شمال نیجریه است و طی سال های گذشته، این کشور و کشورهای همجوار را هدف حمله قرار داده، تحت سرکردگی ابوبکر شیکائو فعالیت می کرد.


در همین خصوص و به گزارش تارنمای خبری 'نایجریا نیوز' از لاگوس، «دولاپو بادموس» افسر ارشد پلیس نیجریه با اشاره به جنایات بوکوحرام علیه شهروندان این منطقه، اظهار داشت: تاکنون افراد زیادی بازداشت شده اند که همگی به عضویت در گروه بوکو حرام اعتراف و اذعان کرده اند که به دلیل تحرکات جدید نظامی در منطقه شمال شرقی، به این منطقه گریخته اند.


بادموس با اشاره به تشدید حملات اخیر بوکوحرام، تصریح کرد: عملیات علیه افراد وابسته به گروه تروریستی بوکوحرام ادامه دارد.


پیشتر سخنگوی پلیس لاگوس اظهار داشته بود که 42 فرد مظنون به عضویت در بوکوحرام را در لاگوس و اوگون بازداشت کرده ایم.


این درحالی است که حملات بوکو حرام اغلب بر مناطق روستایی و کشاورزی در شمال شرق نیجریه و میادین نفتی جنوبی نیجریه متمرکز بوده است.


اقدامات این گروه تروریستی و خودسر از سال 2010 تاکنون سبب کشته شدن بیش از 30 هزار نفر شده است که بیشتر این افراد در یک سال گذشته جان خود را از دست داده اند. کودکان در نیجریه به شدت از اقدامات بوکوحرام آسیب دیده و وحشت زده شده اند./982/ب102/د

ارسال نظرات