۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۴
کد خبر: ۴۴۲۳۳۷
امام جمعه بهشهر:

نقد منصفانه رسانه ها موجب رشد و بالندگی کشور می شود

امام جمعه بهشهر با بیان این‌که نقد حق رسانه‌ها است و سبب می‌شود مدیران به مسائل جامعه توجه بیشتر کنند، گفت: مسؤولان و مدیران نباید از رسانه ها انتظار تبلیغ داشته باشند، بلکه رسالت یک رسانه بیان حقایق و آگاهی بخشی به جامعه است.
امام جمعه بهشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، حجت الاسلام سید عربعلی جباری، امام جمعه بهشهر امروز در همایش بزرگداست روز خبرنگار در سالن اجتماعات فرمانداری بهشهر، افزود: خبرنگار باید آزاده بوده و حریت خود را حفظ کند و بداند این خداوند است که به او اعتبار و آبرو داده که این اعتبار برای همه جامعه خبرنگاران است و باید در حفظ آن تلاش کنند.

 

وی اظهار داشت: شغل خبرنگاری از منظر آموزه های دینی شغل ارزشمتدی است که خداوند در قران به «ن و القلم و ما یسطرون» اشاره داشته است و به همین دلیل خبرنگاران باید با شناخت نسبت به معضلات، نقاط قوت، نقاط ضعف، شناخت به مسائل مختلف برای رشد جامعه تلاش کنند.

 

امام جمعه بهشهر همچنین با اشاره به این که صاحبان قلم عین الله و امین الله در جامعه هستند و خبرنگاران باید نقش فرشته را ایفا کرده و امانتداری کنند، تصریح کرد: خبرنگار می تواند سطح فکر مردم را بالا برده و در جامعه روشنگری ایجاد کند و به همین دلیل خبرنگاران باید با وحدت در مسیر تعالی جامعه گام برداشته و به دغدغه های مردم توجه کنند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز نیازمند گسترش رسانه های انقلابی به منظور دفاع از ارزش های دینی و انقلابی در جامعه هستیم، خاطرنشان کرد: رسانه های انقلابی حافظ و پشتیبان حقیقی آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی هستند.

 

امام جمعه بهشهر با تاکید بر اینکه رسانه‌ها باید آراسته به امانت‌داری و پایبند به مسائل اخلاقی باشند، گفت: اصحاب رسانه در کشور ما آموزه‌های دینی را ترویج و تقویت می‌کنند.

 

وی مهم‌ترین فاکتور پیشرفت اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی هر کشوری را رسانه بیان کرد و افزود: رسانه‌ها نقش کلیدی در توسعه جامعه دارند، همچنین رسانه‌ها دارای بعد مثبت و منفی هستند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با تاکید بر اینکه رسانه‌ها باید آراسته به امانت‌داری و پایبند به مسائل اخلاقی باشند، عنوان کرد: اصحاب رسانه استان آراسته به اخلاق مطبوعاتی هستند؛ رسانه‌ها آنچه را که افراد می‌گویند با حفظ امانت بیان کنند و از مطالبی که تنش‌زا و خشنونت‌آمیز است، جلوگیری کنند.

 

حجت الاسلام جباری با بیان اینکه نقد حق رسانه‌ها است و باعث می‌شود مدیران به مسائل جامعه توجه بیشتر کنند، گفت: مسؤولان و مدیران نباید انتظار داشته باشند رسانه ها مبلغ آنها باشند بلکه رسالت یک رسانه بیان حقایق و آگاهی بخشی به جامعه است.

 

وی یکی از مهمترین ویژگی های خبرنگاران را نزدیکی مردم با آنها دانست و افزود: خبرنگاران، محرم اسرار مردم هستند و این احساس راحتی که مردم با خبرنگاران دارند و درد دل خود را با آرامش با آنها بازگو می کنند، با دیگران و مسوولان ندارند. 

 

امام جمعه بهشهر با تبریک دهه کرامت افزود: حضرت فاطمه معصومه(س) این بانوی بزرگوار در قم، 14 لقب دارد که معصومه، کریمه اهل بیت و اخت الرضا از جمله القاب ایشان است که باید این بانو الگوی سبک زندگی اسلامی و اهل بیتی ما قرار گیرد. 

 

حجت الاسلام جباري افزود: خبرنگاران بايد با امانتداري و اخلاق مداری براي بيان حقايق وارد شده و مطالبه گري براي شهرستان بهشهر داشته باشند و با قلم خود براي عمران و آباداني اين شهرستان تلاش كنند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران از خبرنگاران خواست به جای حاشیه سازی و حاشیه پردازی به دنبال تقویت اخلاق حرفه ای بوده و با حفظ وحدت رويه، شهرستان مظلوم بهشهر را از اين محروميت و مظلوميت نجات دهند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود، اقتصاد را از مسائل بسیار مهم کشور برشمرد و اظهار داشت: مطبوعات باید جامعه را به سمت تکامل سوق دهند و یکی از بخش هایی که باید به این سمت هدایت شود اقتصاد کشور است.

 

حجت الاسلام جباری پیشرفت تولید را لازمه توسعه اقتصادی کشور دانست و گفت: تولید باید در حال کامل شدن باشد و روز به روز بهتر شود. شما رسانه ها باید در همه بخش ها، جامعه را به سمت توسعه سوق دهید و این مساله را فرهنگ سازی کنید.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران نیز در این همایش گفت: افزايش بيكاري در جامعه امروز، مشكل بزرگي است كه مردم با آن دست به گريبان هستند و  اصحاب رسانه بايد در اين راستا با ارائه گزارش هاي مفيد و ارزنده كمك كار مردم براي رفع مشكلات باشند.

 

احد جاودانی با بيان اينكه خبرنگاران بايد دغدغه هاي مردم را از مسؤولان مطالبه گري كرده و قلم افزايي كنند، يادآور شد: ارائه كار گزارشي مفيد و ارائه طريق به مسئولان كاري است كه بايد در حوزه رسانه انجام شود و در رسانه هاي مازندران، اخبار تولیدی در اين راستا کمتر مشاهده شده است.

 

وی گفت: ساماندهی اعضای خانه مطبوعات مازندران از سوی هیأت مدیره اين خانه در دست اقدام است كه امیدواریم با اجرای این طرح و توجه به آموزش، خبرنگاران استان حرفه اي تر در اين زمينه وارد شوند و با حفظ شأن و منزلت خبرنگاران، براي برای آینده شغلی این افراد برنامه ریزی های مناسبي انجام شود.

 

سیدخالق سجادی، فرماندار بهشهر نیز در این مراسم با اشاره به سال اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل، ادامه داد: امسال كه مزين به فرمايشات رهبري در اقتصاد مقاومتي و اقدام و عمل است كار ما را در انجام رسالت هايي كه بر عهده داريم دشوارتر كرده است كه اميدواريم با همراهي اصحاب رسانه در بيان عملكردها و ارائه خدمت به مردم تلاش هاي بيشتري انجام دهيم.

 

وی گفت: خبرنگاران چشم بینای جامعه هستند که باید از ظرفیت آنان برای توسعه و بالندگی جامعه استفاده كرد و لذا بايد همه با هم با وحدت رويه براي توسعه يافتگي شهرستان گام برداريم و از تفرقه بپرهيزيم./1317/202/ب2

ارسال نظرات