۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۵
کد خبر: ۴۴۲۴۱۰
نماینده مردم تبریز:

رسانه‌ ای قابل اعتماد است که اخلاق مدار باشد

ساعی گفت: رسانه ای قابل اعتماد است که بتواند اخلاق حرفه ای را رعایت کند و بدون جانبداری اخبار را منعکس کند.
زهرا ساعی، نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مراسم گرامیداشت روز خبرنگار به همت انجمن صنفی رزنامه‌نگاران آذربایحان‌شرقی شنبه شب با حضور مدیران استانی و اصحاب فرهنگ، ادب و رسانه در تالار هتل کایا لاله پارک تبریز برگزار شد.


زهرا ساعی، نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی در این مراسم با تبریک فرا رسیدن روز خبرنگار، اظهار داشت: عصر ارتباطات و اطلاعات بدون نقش مؤثر رسانه‌ها معنا و مفهومی نخواهد داشت، در جامعه امروز رسانه‌ها جزء لاینفک زندگی بشر هستند.


وی با بیان این‌که رسالت امروز خبرنگاران و اصحاب رسانه به مراتب حساس‌تر و مهم‌تر از گذشته است، خاطرنشان کرد: رسالتی که امروز بر عهده رسانه ها است، تنویر افکار عمومی، روشنگری در جامعه، ایجاد پل ارتباطی میان مردم و مسؤولان می باشد.


ساعی با تشریح کارکرد مثبت رسانه‌ها در نظام اسلامی  ایران، تصریح کرد: رسانه ها می توانند در حوزه اعتمادسازی مردم نسبت به نظام اسلامی نقشی اثرگذار و ماندگار ایفا کنند، چراکه امروز جامعه نیازمند امید، نشاط و اعتماد به نظام و انقلاب است. 


نماینده مردم تبریز در مجلس ادامه داد: رسانه ای قابل اعتماد است که بتواند اخلاق حرفه ای را رعایت کند و بدون جانبداری اخبار را منعکس و کمک کند تا افکار عمومی خود نسبت به وقایع و مسائل مختلف جامعه قضاوت کنند؛ ضمن این‌که افکارسنجی از دیگر کاردهای رسانه در جامعه است.


وی با اشاره به این‌که رسانه ها می توانند مردم را نسبت به عملکرد مسؤولان نقادگر و مسؤولان را نقدپذیر کنند، افزود: مطالبات جامعه رسانه‌ای به ویژه بحث امنیت شغلی خبرنگاران و موزه مطبوعات تبریز مورد پیگیری جدی نمایندگان خواهد بود، تبریز با قدمت دیرینه‌ای که در حوزه نشر و روزنامه دارد، بایستی با افتتاح موزه مطبوعات تاریخ پرافتخار خود را به گردشگران داخلی و خارجی معرفی کند.


ساعی در پایان سخنان خود با اشاره به نقش مهم رسانه ها در اعتلای فرهنگ عمومی جامعه، گفت: همزمان با توسعه اقتصادی، بایستی توسعه فرهنگی نیز به صورت متوازن مورد توجه متولیان امر قرار گیرد، چرا که توسعه اقتصادی بدون توجه به توسعه فرهنگی محقق نخواهد شد.


همچنین سخاوت خیرخواه، نائب رییس انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان در سخنانی با ارائه گزارشی از فعالیت های انجمن، خواستار ارتقای سطح سواد رسانه‌ای خبرنگاران شد و اظهار داشت: جامعه‌ای که متأثر از قلم خبرنگار است، بایستی در شأن خبرنگارش مراسم تجلیل برگزار کند./935/202/ب2

 

ارسال نظرات