۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۴۴۲۴۷۲
استاد حوزه و دانشگاه:

دشمن با ترویج بی بند و باری در کشور به دنبال براندازی انقلاب اسلامی است

حجت الاسلام وزیری فرد گفت: زمانی که دشمن از تهاجم نظامی به ایران اسلامی مأیوس شد به دنبال ترویج بی بند و باری و ایجاد نسلی عیاش، رفاه طلب و انسان هایی بی تفاوت و بی غیرت است.
تهاجم فرهنگی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سید محمدجواد وزیری‌ فرد، معاون پژوهشی دانشگاه قم، در مراسم افتتاحیه‌ هشتمین دوره‌ طرح ولایت استانی، طرح ولایت را گامی مؤثر در راستای تزکیه و انسان سازی دانست و اظهار داشت: انسان دارای دو بعد ملکی و ملکوتی است.

 

وی با بیان اینکه نفخه روح اللهی مربوط به بعد ملکوتی انسان است، ابراز داشت: مرز حیوانیت و انسانیت غلبه همین بعد روحانی و ملکوتی بشری بر بعد ملکی او است، این دو دارای ساحتی جدا است، به طوری که انسان گاه دارای جسمی نحیف است، اما از روحی بزرگ برخوردار است، این قابلیت تربیت، ملاک تفاوت انسانیت و حیوانیت نیست.

 

این استاد حوزه و دانشگاه تزکیه را یک امر حیاتی و مهم در هدایت شؤونات بشری دانست و بیان داشت: اگر تزکیه نباشد، علوم دینی هم مثل علم دانشگاهی، تأثیر مناسبی در انسان سازی نخواهد داشت، مثال بارز آن بلعم باعورا است که چون علم او بدون تزکیه بود، شیطان دنباله رو او شد.

 

وی با بیان اینکه انسان مزکی هیچگاه به جامعه ضرر نخواهد رساند، ابراز داشت: به جرأت می توان گفت فسادی که از ناحیه علما جامعه را دربرمی گیرد جبران ناپذیر است، بر اساس آیات نیز تزکیه ارجحیت بر تعلیم دارد، تقدم تزکیه بر علم در آیات رتبی است نه زمانی، چرا که تزکیه خود متربت بر علم است.

 

معاون پژوهشی دانشگاه قم با تأکید بر تجلیل شخصیت های مزکی، خاطرنشان کرد: اگر امروز در برخی از حوزه ها با مشکلاتی مواجه هستیم، به دلیل غفلت از تجلیل افراد مزکی است، باید در کنار تجلیل و تقدیر از شخصیت های تعلیم یافته و دانشمند از شخصیت های متعهد و مزکی نیز تجلیل کرد.

 

وی شهیدان را نمونه‌ بارز افراد تزکیه یافته دانست و گفت: امثال شهید باکری ها قبل از اینکه فنون نظامی را یاد گرفته باشند، تزکیه یافته بودند و نه تنها هیچ ضرری از جانب آنها به مملکت نرسید، بلکه خود را فدا کردند تا دیگران را احیا کنند و در ارتقای سطح جامعه متعهدانه عمل کردند.

 

حجت الاسلام وزیری فرد با اشاره به تهاجم فرهنگی غرب در تخریب بعد روحانی و مزکای جامعه اسلامی، بیان داشت: زمانی که دشمن از تهاجم نظامی به ایران اسلامی مأیوس شد به دنبال ترویج بی بند و باری و ایجاد نسلی عیاش، رفاه طلب و انسان هایی بی تفاوت و بی غیرت است.

 

وی اضافه کرد: کسی که تزکیه یافته باشد در برابر انقلاب، انتخاباتها و افرادی که به مناصب حکومتی راه می یابند، بی تفاوت نمی شود که القای بی تفاوتی قدم اول دشمن برای به زانو درآوردن انقلاب اسلامی است و پس از آن به القای خیانت می رسد تا اینکه کار را به براندازی اعتقادی می کشاند.

 

وزیری فرد عنوان کرد: دشمن همه‌ این کارها را از طریق اجرای برنامه های فرهنگی انجام می دهد، اما چه فایده که دولت های ما هرگز این مسأله را جدی نگرفتند./854/202/ب2

ارسال نظرات