۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۰
کد خبر: ۴۴۲۵۵۹
استاد جامعه الزهرا:

برخورد دفاعی با شبهات فمنیستی اثر مطلوبی در جامعه ندارد

استاد جامعه الزهرا(س) با بیان اینکه برخورد دفاعی با شبهات فمنیستی اثر مطلوبی در جامعه ندارد، گفت: مناسب است که در مراکز حوزوی مبلغانی تربیت شوند که به درستی افکار و عقائد فمنیسم را آسیب‌شناسی و با انجام عملیات معکوس برای جبهه رقیب ایجاد شبهه کنند.
دختر تراز جامعه اسلامی

خانم فرزانه حکیم زاده، پژوهشگر و استاد جامعة الزهرا(س) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به تبیین شاخصه‌های دختر تراز اسلامی پرداخت و گفت: دین اسلام تفاوتی میان دختران و پسران قائل نشده است و باید آنها به یک سری اصول و فرهنگ‌ها همچون حفظ هویت اسلامی و پاییندی به احکام اسلامی اعتقاد داشته باشند.

 

حکیم زاده با بیان اینکه دین اسلام ویژگی‌های خاصی برای دختران توصیف کرده است، گفت: پایبندی دختران به اصول و مبانی اسلامی سبب می‌شود که رفتار آنها در جامعه و خانواده ممتایز از پسران بوده و مناسب است که دختران در پوشش و معاشرت، هویت اسلامی خویش را رعایت کنند.

 

وی بر ضرورت انتخاب الگوی مناسب اسلامی در دختران اشاره و ابراز کرد: داشتن الگوی مناسب در تمام جوامع بشری یک قانون پذیرفته شده است، بنابراین مناسب است که دختران کشور الگویی شایسته را برای خویش انتخاب کرده و وی را میزان و معیار فعالیت‌های خویش قرار دهند.

 

حکیم زاده در ادامه سخنانش به بررسی مبانی دین اسلام درباره اشتغال بانوان در جامعه پرداخت و گفت: دین اسلام با اصل اشتغال بانوان مخالفتی نکرده است، اما باید فعالیت در منزل، کوشش برای رشد خانواده، تربیت نسل سالم اولویت اصلی بانوان قرار گیرد.

 

وی با بیان اینکه هدف از  رسالت انبیا تربیت نسل دینی در جامعه بوده است، گفت: اکنون تربیت اصلی نسل جامعه برعهده بانوان قرار گرفته است و بانوان نقش اساسی و مؤثری در تربیت فرزندان ایفا می‌کنند، بنابراین مناسب است که اولویت اصلی بانوان حفظ و رشد خانوده و تربیت فرزند صالح باشد و اولویت بعدی آنها فعالیت‌های خارج از منزل و اشتغال قرار گیرد.

 

استاد جامعة الزهرا(س) بر ضرورت انتخاب شغل بانوان بر اساس موازین اسلامی اشاره و بیان کرد: بانوان نمی‌توانند هر گونه شغلی که با معیارهای اسلامی تنافی دارد را انتخاب کنند؛ همچنین بانوان باید شغلی انتخاب کنند که با خصوصیات روحی و جسمی آنها تناسب داشته باشد.

 

وی با بیان اینکه تربیت دختر صالح نقش مؤثری در تشکیل خانواده سالم صالح دارد، گفت: دختران امروز، همسران و مادران آینده جامعه هستند، بنابراین تربیت صحیح و اسلامی آنها سبب تشکیل خانوده سالم و تربیت نسل اسلامی و پویایی جامعه می‌شود.

 

حیکم زاده با  ابراز تأسف از اینکه بانوان کشور با تأثیرپذیری از فرهنگ فمنیستی فعالیت‌های بیرون از خانه را بر خانواده ترجیح می‌دهند، گفت: فمنیسم‌ها اصل نهاد خانواده را نپذیرفته‌اند و با تبلیغات گسترده‌ای بر ضد خانواده در کشورهای مختلف جهان دارند و این مسأله سبب تغییر دیدگاه برخی از بانوان کشور درباره نهاد خانواده شده است.

 

وی  با بیان اینکه در این زمان کشورهای غربی به پوچی و بی محتوایی فرهنگ فمنیسم پی برده‌اند، گفت: تاکنون فرهنگ فمنیسم هیچ دستاوردی به جز فروپاشی خانواده در جامعه غرب نداشته است، بنابراین فرهنگ غرب و فمنیستی در مسائل اجتماعی و خانوادگی به بن بست رسیده است.

 

استاد جامعة الزهرا(س) در ادامه سخنانش به راهکارها مقابله با ترویج فرهنگ فمنیسم در جامعه اشاره و ابراز کرد: مناسب است که مسؤولان، مبلغان و رسانه‌های کشور با هدف مبارزه با تبلیغات مسموم فرهنگ فمنسیم، فرهنگ اصیل اسلامی را در جامعه ترویج  و گسترش دهند.

 

حکیم زاده با بیان اینکه برخورد دفاعی با شبهات فمنیسم‌ها اثر مطلوبی در جامعه ندارد، بیان کرد:  مناسب است که در  مراکز حوزوی مبلغانی تربیت شوند که به درستی افکار و عقائد فمنیسم را آسیب‌شناسی کنند و اشکالات این فرهنگ را مورد پژوهش قرار دهند و با انجام عملیات معکوس برای جبهه رقیب ایجاد شبهه کنند تا با ترویج و تبلیغ فرهنگ اسلامی جلوی ترویج افکار فمنیسم در جامعه گرفته شود./998/ت302/ی

ارسال نظرات