۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۶
کد خبر: ۴۴۳۳۰۴
معاون هماهنگ کننده سپاه شهدا آذربایجان غربی:

عرصه خبرنگاری عرصه اخلاص، اعتماد به نفس و شهامت ها است

معاون هماهنگ کننده سپاه شهدا آذربایجان غربی با بیان این که قصه خبرنگار و خبرنگاری هم تلخ است و هم شیرین، گفت: عرصه خبرنگاری عرصه اخلاص، اعتماد به نفس و شهامت ها است.
رسانه خبرنگار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، سرهنگ جلیل وحیدی، معاون هماهنگ کننده سپاه شهدا آذربایجان غربی در مراسم تجلیل از خبرنگاران که عصر چهارشنبه در سالن جلسات سپاه شهدا استان برگزار شد، به مناسبت  گرامیداشت روز خبرنگار، اظهار داشت:قصه خبرنگار و خبرنگاری هم تلخ است و هم شیرین.

وی افزود: از یک نظر شیرین است چرا که اولا خداوند متعال در قرآن کریم به قلم قسم خورده و فرموده است: «ن و القم و مایسطرون» که این نشانگر جایگاه والای خبرنگاری در اسلام است؛ دوما عرصه خبرنگاری عرصه بُروز اخلاص، اعتماد به نفس و شهامت ها است و از یک نظر هم تلخ است چرا که خبرنگاران همیشه آماج یکسری تهمتها، مذمتها و بی مهری ها قرار می گیرند که گاها هم ممکن است تحمل این ها سخت و دشوار باشد.

وحیدی با بیان این که رسالت و وظیفه خبرنگار بسیار مهم و کارش اطلاع رسانی و شفاف سازی است، اظهار کرد: خبرنگاران از حقوق جامعه و بیت المال دفاع می کنند و این رسالت مهم در افشای فیش حقوق های نجومی به خوبی خود را نشان داد.

معاون هماهنگ کننده سپاه شهدا آذربایجان غربی تصریح کرد: در اثر تلاش خبرنگاران، مردم ایران به خوبی از جایگاه و نقشه دشمن خبر دارند.

وحیدی در ادامه به موضوع اردوهای راهیان نور اشاره کرد و گفت: وظیفه همه ما حراست و حفاظت از انقلاب است.

معاون هماهنگ کننده سپاه شهدای استان با انتقاد از عدم استفاده و معرفی ظرفیت های گردشگری استان خاطرنشان ساخت: هدف اصلی اردوهای راهیان نور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و معرفی ظرفیت های گردشگری استان است و در همین راستا تاکنون قریب به 30 هزار نفر زائر اردوهای راهیان نور در استان حضور پیدا کرده اند و پیش بینی می کنیم امسال به 200 هزار نفر برسد.

وی در ادامه به رسالت رسانه های بسیجی در قبال هجمه های رسانه ای دشمنان اشاره و ابراز کرد: دشمن در صدد ایجاد ناامنی و القای یاس و ناامیدی در جامعه ایرانی است و در همین راستا وحدت افرینی و مطالبه گری درباره مسائل اقتصادی و بررسی چالش های فرهنگی باید در دستور کار رسانه ها قرار گیرد.

وحیدی تصریح کرد: همه ما چه در جایگاه بسیجی، چه در جایگاه خبرنگاری، موظفیم از انقلاب اسلامی دفاع کنیم.

وی ادامه داد: امروز دشمنان از جوانب و حوزه های مختلفی درصدد ضربه زدن به اسلام و انقلاب هستند که حوزه رسانه نیز به عنوان یکی از این حوزه ها حامل تهاجمات فرهنگی بسیاری است؛ از این رو انتظار می رود خبرنگاران و رسانه های انقلابی در مقابل این هجمه های نرم فرهنگی هوشیار بوده و مردم را نیز آگاه کنند.

معاون هماهنگ کننده سپاه شهدای استان در ادامه با تأکید بر لزوم ایجاد روحیه مطالبه گری عمومی درباره عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی از سوی رسانه ها گفت: مقام معظم رهبری امسال را بنام «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نامگذاری کردند، ولی متأسفانه پس از گذشت ۵ ماه از سال هنوز هیچ اثری از اقدام و عمل نبوده است.

وی گفت: رسانه ها باید  مردم را حساس کنند تا فرمایشات مقام معظم رهبری را از مسؤولان مطالبه کنند.

وحیدی تأکید کرد: هیچ پروزه اقتصادی بدون پیوست فرهنگی به نتیجه  نمی رسد، متأسفانه اقتصاد مقاومتی در کشور هم پیوست فرهنگی ندارد.

وی در ادامه با بیان اینکه امروز امنیت کشور ما بسته به محور مقاومت است، بیان داشت: امروز در چهار طرف کشور ما جنگ است ولی به حول و قوه الهی و در سایه ایثارگری های رزمندگان محور مقاومت، امنیت در کشور ما برقرار است.

معاون هماهنگ کننده سپاه شهدای استان گفت: نقش خبرنگاران فقط فرهنگی نیست، بلکه در حوزه های امنیتی و سیاسی هم تأثیرگذار بوده و نقش بسزایی دارند، از این رو انتظار می رود خبرنگاران و رسانه ها دست به دست هم داده و از جبهه مقاومت حمایت کنند./936/202/ب2

ارسال نظرات