۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۱
کد خبر: ۴۴۳۴۸۴
معاون سازمان فرهنگ و ارتباطات مطرح کرد؛

ضرورت بازگشت جهان اسلام به سیره اهل بیت/ راه و رسم جمهوری اسلامی منطق و عقلانیت است

هاشمی با تأکید بر ضرورت بازگشت جهان اسلام به سیره اسوه خود که رسول خدا(ص) و اهل بیت(ع) هستند، گفت: راه و رسم جمهوری اسلامی و همراهان آن نیز به تأسی از اهل بیت(ع)، راه و رسم منطق و عقلانیت و داوری بردن به پیشگاه قرآن و سنت پاک رسول خدا(ص) و اهل بیت(ع) است.
اهل بیت(ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، سیدمحمدحسین هاشمی، معاون فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات عصر امروز  در مراسم بخش بین الملل چهاردهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) در محل هتل خورشیدتابان گفت: داشتن اسوه و نمونه برتر در زندگی هر انسانی اهمیت بسیار و نقشی سرنوشت ساز در آینده وی دارد از این رو خداوند در قرآن می فرماید رسول خدا برای شما اسوه است.

وی اظهار کرد: به فرموده قرآن کریم، بزرگداشت مناسبت ها و شعائر، نشانه تقوای قلوب است؛ از جمله موالید اهل بیت(ع) که از شعائر بسیار بزرگ به شمار می رود و هدف از بزرگداشت آن ها، الهام از سیره ایشان است به ویژه که امروز در جهان اسلام شاهد انحراف گسترده ای در اصول هستیم و پرچم هایی سر خود و از روی مغالطه بلند می شود که به پیکر اسلام ضربه می زند و تصویر زشتی از اسلام ارائه می دهد.

همه با شعار «الله اکبر» با هم می جنگند و حق پوشیده شده است

هاشمی با تأکید بر ضرورت بازگشت جهان اسلام به سیره اسوه خود که رسول خدا(ص) و اهل بیت(ع) هستند، افزود: از مهمترین اسباب پیدایش حرکت های انحرافی در جهان اسلام این است که امر بر بسیاری از مسلمانان مشتبه شده است؛ سلفی ها و وهابی ها اکثریت مسلمانان را تشکیل نمی دهند بلکه تعددی اندک هستند اما خطرناک تر ازآن ها اشتباه و التقاطی است که میان اغلب مسلمانان در برداشت از اسلام ایجاد شده است تا جایی که یکی از رهبران مسلمان در یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس می گوید سرور ما یزید، سرور ما حسین را کشته است.

معاون سازمان فرهنگ و ارتباطات با طرح این پرسش که مگر ممکن است هم قاتل و هم مقتول سرور ومولای ما باشند؟، ادامه داد: وقتی همه با شعار «الله اکبر» با هم می جنگند امر مشتبه و حق پنهان می شود به گونه ای که بسیاری از جوانان شیعه و سنی با این مشکل رو به رو هستند که حق کجا و با چه کسی است؟.

ایستادگی کنار حق هزینه های سنگینی دارد

وی تصریح کرد: امروز حق تمام قامت در برابر تمام باطل ایستاده است چنان که وقتی در جنگ احزاب امیرمؤمنان علی(ع) مقابل مشرکین ایستاد، رسول خدا(ص) فرمودند همه ایمان در برابر همه شرک قرار گرفته است.

هاشمی با تأکید بر اینکه امکان ندارد حق، دوگانه رفتار کند و بر روی حق شمشیر بکشد، افزود: بی شک یکی از دو طرف، باطل هستند و ایستادگی کنار حق قطعا هزینه دارد چنان که جمهوری اسلامی تاکنون به خاطر اینکه به فرموده امیرمؤمنان علی(ع)، یاور مظلوم و دشمن ظالم بوده است، هزینه های سنگینی در زمینه های فکری، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، علمی و جهادی پرداخته و می پردازد.

راه و رسم  جمهوری اسلامی منطق و عقلانیت و داوری بردن به پیشگاه قرآن و اهل بیت است

معاون سازمان فرهنگ و ارتباطات خطاب به دنیای اسلام و کسانی که درد دین دارند، خاطرنشان کرد: باید به سیره امام رضا(ع) برگردیم؛ دوره امامت امام رضا(ع) دوره گفت و گو، استدلال و احتجاج با ادیان و مذاهب بود و آن حضرت توانست از این رهگذر بسیاری از غیرمسلمانان را مسلمان کند.

وی یادآور شد: راه و رسم  جمهوری اسلامی و همراهان آن نیز به تأسی از اهل بیت(ع)، راه و رسم منطق و عقلانیت و داوری بردن به پیشگاه قرآن و سنت پاک رسول خدا(ص) و اهل بیت(ع) به عنوان سرچشمه این سنت است./930/202/ب2

 

ارسال نظرات