۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۶
کد خبر: ۴۴۳۴۸۶

اعضای خانه مطبوعات آذربایجان شرقی تجلیل شدند

مراسم گرامیداشت روز خبرنگار به همت خانه مطبوعات استان آذربایجان‌شرقی با حضور مسؤولان لشکری و کشوری برگزار شد.
رسانه خبرنگار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی پنجشنبه شب در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار که به همت خانه مطبوعات استان برگزار شد، اظهار داشت: محدثانی که راوی سخنان اهل بیت عصمت و طهارت بودند، خود خبرنگار بودند، اما تمامی محدثان مورد وثوق ائمه اطهار نبودند.
وی خاطرنشان کرد: اگر خبرنگار خود را آراسته به اخلاق، حق‌طلبی و انصاف بکند، قطعا مورد وثوق جامعه خواهد بود، البته هر حقیقی قابل بیان نیست، گاه جامعه کشش لازم برای برخی اخبار را ندارد و گاه ممکن است نشر چنین اخباری موجب فساد در جامعه شود. 
حجت الاسلام مصائبی با اشاره به این‌که خبرنگار باید نسبت به تمام مسائل حقوقی آشنا بوده و به موضوعات روز جامعه اشراف کامل داشته باشد، افزود: آنچه مسلم است؛ خبرنگاران رسالت خطیری در تبیین حقایق و روشنگری در جامعه بر عهده دارند. 
همچنین دکتر صومی، رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: رفع ناامیدی ناشی از فضای مسموم اطلاع‌رسانی در کشور بایستی برطرف شود، شهادت می دهم عده ای شبانه روز خالصانه در خدمت مردم هستند، بایستی در نقد عملکرد دولت هم کاستی ها و هم قوت ها بیان شود.
وی با بیان این‌که باید فرهنگ صحیح اسلامی در جامعه حاکم شود، گفت: خبرنگاران باید امیدآفرین باشند، تحقق این امر موجب هم‌افزایی و وحدت میان دولت و ملت خواهد بود؛ بنده فرد سیاسی نیستم، اما بعد از برجام حوزه سلامت در ارائه خدمات خود با تسهیل رو به رو شده است، امروز واسطه های متعدد دوران تحریم حذف شده اند.
همچنین پورمهدی، معاون استاندار آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: فضای آزادی که برای رسانه ها در چنین دولتی ایجاد شده در سایه نظام مقدس جممهوری اسلامی ایران است، مسأله فیش های حقوقی مگر در دولت های قبلی وجود نداشت، چرا مطرح نمی شد، این دولت فضای آزاد نقد فراهم کرده که چنین مسائلی را خبرنگاران مطرح کنند.
وی با اشاره به این‌که نقد رسانه ها نباید جنبه تخریبی داشته باشد، گفت: انصاف و اخلاق در نقد اقدامات دولت بایستی از روی واقعیت و بدون غرض‌ورزی باشد، نقد صادقانه و منصفانه برای توسعه استان و رفع اشکال مسؤولان کمک شایان توجهی خواهد شد./935/
202/ب2

ارسال نظرات