۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۸
کد خبر: ۴۴۳۷۹۲
مدیر مدرسه علمیه نجمه خاتون شهرری:

اطاعت از ولی فقیه همچون اطاعت از معصوم است

مدیر مدرسه علمیه نجمه خاتون(س) اطاعت از ولی فقیه را در عصر غیبت همچون اطاعت از معصوم بیان کرد و گفت: اطاعت از معصوم، اطاعت از خداوند است و اطاعت از ولی فقیه در مرتبه نازل‌تر از معصوم قرار دارد پس نافرمانی از اوامر و نواهی ولایت فقیه در عصر غیبت نافرمانی از معصوم بوده و نافرمانی از معصوم شرک است.
ولایت فقیه

نرگس یاوران، مدیر مدرسه علمیه نجمه خاتون(س)، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزرای رسا، در زمینه حدیث سلسلة الذهب، گفت: امام رضا(ع) در حدیث سلسلة الذهب فرموند: «لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ حِصْنِی فَمَنْ دَخَلَ حِصْنِی أَمِنَ عَذَابِی قَالَ فَلَمَّا مَرَّتِ الرَّاحِلَةُ نَادَانَا بِشُرُوطِهَا وَ أَنَا مِنْ شُرُوطِهَا؛ کلمه «لا اله الا الله» قلعه من است، پس هر که در آن قلعه وارد شود، از عذاب من در امان است و چون کجاوه به راه افتاد، حضرت با صداى بلند فرمود: به شروط کلمه«لا اله الا الله» و من از شروط آن هستم.

وی افزود: معنای روایت سلسلة الذهب، وصول به مقام توحید است که انسان را به حریم امن الهی وارد می‌کند و ورود به این مقام بدون وجود ولایت امکان ندارد.

یاوران با اشاره به رابطه توحيد و ولايت و جايگاه ولايت به عنوان دژ و پناهگاهی مستحكم، بیان داشت: امام محمد باقر(ع) فرمودند: توحید تا مرحله پذیرش ولایت گسترش دارد و اگر کسی ولایت را نپذیرد، ایمان به توحید حاصل نمی‌شود.

مدیر مدرسه علمیه نجمه خاتون(س) با بیان اینکه امامت با همه معارف دینی که در راس آن توحید است ارتباط تنگاتنگ دارد، ابراز کرد: اگر فردی ولایت را قبول نداشته باشد ایمان او به توحید کامل نیست زیرا توحید به وسیله امام شناخته می‌شود و شناخت امام نیز در نتیجه اعتقاد به دین و توحید است به همین دلیل هر دو ملازم یکدیگر هستند.

وی درخصوص ارتباط این حدیث با عصر حاضر، اظهار داشت: زمانی که مسلمانان به امام معصوم که منصوب از جانب خداوند است دسترسی ندارند به فرمایش امام صادق(ع) وظیفه دارند به مراجع واجد شرایط مراجعه نمایند.

یاوران اطاعت از ولی فقیه را در عصر غیبت همچون اطاعت از معصوم بیان کرد و گفت: اطاعت از معصوم، اطاعت از خداوند است و اطاعت از ولی فقیه در مرتبه نازل‌تر از معصوم قرار دارد پس نافرمانی از اوامر و نواهی ولایت فقیه در عصر غیبت نافرمانی از معصوم بوده و نافرمانی از معصوم شرک است./302/813/ب1

ارسال نظرات