۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۳
کد خبر: ۴۴۳۸۶۵
مدیر مؤسسه روایت سیره شهدا:

نماز مهم‌ترین فلسفه بندگی است

مدیر مؤسسه روایت سیره شهدا در رابطه با سیره زندگانی امام رضا(ع)، گفت: خیلی از مسائل در زندگی‌هایمان به یکدیگر مربوط هستند که ریشه در نماز و امور معنوی دارد، گاهی اوقات خدای متعال به راه های مختلف به ما انسان‌ها می‌فهماند که مسیرت اشتباه و نادرست است.
حجت الاسلام جوشقانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام حسین جوشقانی، مدیر مؤسسه روایت سیره شهدا شب گذشته با حضور در آستان مقدس امامزادگان حلیمه و رحیمه خاتون(س) در استان قزوین ضمن تبریک به مناسبت میلاد با سعادت امام هشتم حضرت علی ابن موسی الرضا(ع)، گفت: یکی از سیره‌ها و و روش‌هایی که در بین اصحاب اهل بیت(ع) رواج بوده اعتقاد و باورشان به امامت و پیشوایی حضرت امام رضا(ع) بوده است.

حجت الاسلام جوشقانی با اشاره به اینکه باورها و اعتقادهایشان را به ساحت مقدس امام رضا(ع) عرضه می‌کردند، ابراز کرد: اگر چنان چه این مدعی پیرو اهل بیت(ع) خطایی در نگاهش و عقیده‌اش نمایش داده شود به موجب عقل و ساحت مقدس امام رضا (ع) اصلاح می‌شود.

وی در ادامه افزود: هنگامی که ما انسان‌ها از این خاندان دور می‌شویم به این دلیل است که گرایش تعلقات دنیا بسترها و زمینه های مادی و گاهی در مسیر خطا قدم بر می‌داریم احساس می‌کنیم که می‌کنیم که مسیرمان درست است.

پیروی از امامان معصوم راهی مستقیم است

این کارشناس حوزوی اضافه کرد: وقتی که می‌نگریم ملاحضه می‌کنیم که راه کاملاً اشتباه و نادرست است و اگر مراجعه نکنیم و دیر متوجه بشویم و ریشه کند، رهایی از آن بدی‌ها و خطا‌ها خیلی دشوار و سخت می‌شود.

این کارشناس اخلاق اظهار کرد: یکی از فلسفه‌های بهره داری، شرکت در مراسمات این است که ما انسان‌ها چون به امام زمان(عج) دسترسی نداریم با شرکت در این محافل سیره امام رضا(ع) و ائمه اطهار(ع) به ما سرایت می‌کند و ما سیره و اعتقاد خود را تطبیق می دهیم و فیض می‌بریم و استفاده می‌کنیم.

وی در ادامه داد: ما انسان‌ها باید خود را بسنجیم که چقدر به سیره و روش امام رضا(ع) نزدیک هستیم و بین این عاشق و معشوق چقدر وابستگی و هم‌بستگی و شیعه‌ای وجود دارد.

این استاد حوزوی بیان داشت: فلسفه برگزاری اینگونه محافل همین است، بعضی اوقات ما با اعتنایی به نماز خواندن مشکلات و گره‌های زیادی را در زندگی خود می‌اندایزیم.

مدیر مؤسسه روایت سیره شهدا تصریح کرد: خیلی از مسائل در زندگی‌هایمان به یکدیگر مربوط هستند که ریشه در نماز و امور معنوی دارد، گاهی اوقات خدای متعال به راه‌های مختلف به ما انسان‌ها می‌فهماند که مسیرت اشتباه و نادرست است.

زیارت امام رضا (ع) برابر هزار بار زیارت حج پاداش دارد

وی در پایان با اشاره به روایتی از امام رضا (ع) گفت: روایتی است از امام رضا (ع) که در نامه‌ای فرموده‌اند که هر کس مرا بعد از مرگم زیارت کند معادل هزار بار حج پاداش در نامه اعمالش ثبت می‌شود و در همین باب از حضرت جوادالائمه (ع) فرزند امام رضا (ع) روایتی است که بلکه زیارت پدرم امام رضا (ع) برابر هزار، هزار بار حج پاداش در نامه اعمالشن ثبت خواهد شد./853/203/ب2

ارسال نظرات