۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۶
کد خبر: ۴۴۴۱۳۸
آیت الله مجتهد شبستری:

ولایت بالاترین نعمت الهی است/ امنیت کشور را مدیون ولایت فقیه هستیم

امام جمعه تبریز با بیان اینکه نعمت ولایت بالاترین نعمت الهی است، گفت: به برکت ولایت فقیه است که کشور در میان کشورهای ناامن منطقه در آرامش به سر می برد.
آیت الله شبستری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی شامگاه امروز در مراسم اختتامیه هشتمین دوره طرح ولایت استان در تالار وحدت دانشگاه تبریز، اظهار داشت: یکی از مهمترین موضوعات دین اسلام مسأله ولایت است.

وی با اشاره به روایتی از امام رضا (ع)، ابراز داشت: حدیث سلسله الذهب مربوط به توحید است که اساس معتقدات دینی تشیع است و منظور از گفتن لااله الا الله هم که هر کس بگوید، وارد دژ محکم الهی شده و از عذاب الهی در امان می ماند و این از روی اعتقاد است و کلمه توحید مایه وحدت کلمه است.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه کلمه توحید، وحدت و سعادت بخش است و عزت دنیا و آخرت را به دنبال دار و از عذاب الهی مردم را ایمن می کند ولی بشرطی که ولایت هم همراهش باشد، افزود: ولایت نعمتی است که طبق روایات در روز قیامت مورد پرسش قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اهمیت مسأله ولایت، ابراز داشت: حقیقتا نعمت ولایت یک نعمت بزرگی است که پروردگار متعال به خاطر آن جا دارد بر مردم منت گذارد، بدونه نعمت ولایت نمازها، روزه ها، حج، زکات و خمس مورد قبول نیست، ولایت کلید دیگر احکام الهی است، از این رو ولایت بالاترین نعمت دنیا است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: اگر رهبری الهی و رهبری شایسته در جامعه نباشد بقیه احکام الهی هم به مرحله اجرا در نمی آید از این رو پیامبر اکرم مکرر می فرمودند؛ دو یادگار در میان امت می گذارم، کتاب الله و عترت طاهرینم،  برای اینکه کتاب الله که بهترین قانون الهی است بدونه ولایت قابل اجرا نخواهد بود.

وی با بیان اینکه بهترین ناظر در اجرای احکام الهی ائمه اطهار است، خاطرنشان کرد: در زمان غیبت نیز ناظر اجرای احکام الهی ولی فقیه است که جانشین امام عصر(عج) در زمان غیبت است، در حقیت به برکت ولی فقیه است که احکام اسلامی در زمان غیبت به اجرا در می آید.

رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (ع) ادامه داد: در زمان حاضر نیست برکات نعمت ولایت را با وجود ولی فقیه زمان مشاهده می کنیم، امنیت و آسایش کشور با وجود ناامنی در کشورهای منطقه و همسایه امروز به برکات ولایت فقیه و تدابیر شخص رهبری است.

وی خاطرنشان کرد: در کشورهای دیگر ناامنیها، آدم کشیها، کودک کشیها و وحشیگری داعش با تهاجم نظامی از هوا و زمین همه به برکت ولایت فقیه از کشور ایران دور است، حقیقتاّ این امنیت کشور ما از برکات ولایت فقیه و خون شهدا است که در مسیر ولایت قدم برداشتند.

آیت الله شبستری ابراز داشت: استکبار جهانی تلاش می کند بین تمام اقشار به ویژه طبقات تحصیل کرده، حوزویان و دانشگاهیان اختلاف بیندازد، تفرقه و تشتت سم مهلک است، محور را اسلام مشخص کرده است و همه باید در خط ولایت فقیه حرکت کنیم./202/854/ب1

ارسال نظرات