۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۳
کد خبر: ۴۴۴۵۰۵
مدیر حوزه علمیه کرمانشاه:

حجت الاسلام ابوترابی در دوران اسارت به انقلاب عزت و اعتبار بخشید

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه با اشاره به صبر، اخلاص و استقامت حجت الاسلام ابوترابی، گفت: حجت الاسلام ابوترابی با روحیه طلبگی در دوران اسارت به انقلاب اعتبار و عزت بخشید.
حجت الاسلام سید حبیب الله موسوی

حجت الاسلام سید حبیب الله موسوی، مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، با تبریک به ملت شهید پرور و ولایتمدار انقلاب اسلامی به مناسبت فرارسیدن سالروز بازگشت آزادگان به میهن، ابراز داشت: آزادگان حماسه آفرینان دوران دفاع مقدس هستند که موجب جاودانگی و ماندگاری انقلاب و اسلام شدند و با ورود به میهن همچون حضرت یوسف به دامان حضرت یعقوب بازگشتند.

مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه با اشاره به بیانات بنیانگذار انقلاب اسلامی، مطرح کرد: امام خمینی(ره) فرمود اگر اسرا به میهن بازگشتند و من نبودم به آن دلاوران بگویید که خمینی به یادتان بود و این نشان از ارادت امام راحل به اسرا و عمق مجاهدت و ایثار آن ها بود.

این مسؤول با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب گفت: آزادگان در دوران اسارت شرایط سختی را گذراندند اما با دلبستگی و وابستگی به نظام موجب افتخار و سربلندگی انقلاب شدند.

حجت الاسلام موسوی ادامه داد: 26 مرداد سالروز استقامت و ایستادگی و آغاز ورود 40 هزار اسیر که در بند ارتش بعثی و  متجاوز بودند، است که حتی عده ای از آن ها در دوران اسارت مفقودالأثر و شهید شدند.

وی گفت: شهید حجت الاسلام ابوترابی نماینده جامعه روحانیت بود که آرام آرام با استقامت و پایداری و با روحیه طلبگی در تمام دوران زندگی خود از انقلاب و اسلام صیانت کرد و به شهیدان و یاران خود پیوست.

مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه ابراز داشت: آزادگان راست قامتان و جاودانگان امام خمینی(ره) بودند که با جان و دل پشت استکبار را به خاک مالیدند و چشم فتنه گران را کور کردند.

این مسؤول یادآور شد: آزادگان با جان و مال خود همچون سیدالشهدا(ع) به ندای «هَل مَن ناصِرَ یَنصُرَ نی»  لبیک گفتند و اسلام و انقلاب را جاودانه ساختند.

حجت الاسلام موسوی در پایان آزادگان را یادگاران دفاع مقدس دانست و بیان داشت: آزادگان با تأسی از شهدا با رویی گشاده و خلوص نیت از فرامین امام خمینی(ره) پیروی کرده و امروز نیز تحت فرماندهی فرمانده معظم کل قوا در حال پاسداری از کیان جمهوری اسلامی ایران هستند و سوگند اطاعت و فرمانبرداری خورده اند./857/302/ب2

ارسال نظرات