۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۵۵
کد خبر: ۴۴۴۵۶۷
حجت الاسلام شریف قنوتی مطرح کرد؛

تلاش مرحوم ابوترابی در ایجاد فضایی شاد بین اسرا

حجت الاسلام شریف قنوتی به بررسی نقش تربیتی روحانیان در اسارت پرداخت و گفت: حجت الاسلام ابوترابی مجمسه مقاومت، ایثار و معنویت در میان اسیران و آزادگان است و رفتار و اعمال در افزایش روحیه مقاومت اسیران در زندان های مخوف بعث عراق نقش به سزایی داشته است.
حجت الاسلام محسن قنوتی، فرزند شهید قنوتی

حجت الاسلام محسن شریف قنوتی، کارشناس مسایل مذهبی در گفت­وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، بر ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه اشاره کرد و گفت: فرهنگ ایثار و شهادت به واسطه تبلیغات دشمنان و کم آگاهی مردم در غربت به سر می­برد، اما مبلغان برای ترویج و نهادینه­ سازی فرهنگ در جامعه تلاش کنند.

حجت الاسلام شریف قنوتی درباره شهیدان مدافعان حرم بیان کرد: دشمنان انگیزه مدافعان حرم را برای اعزام به سوریه دریافت حقوق و پاداش­های میلیونی بیان می­کنند، اما مردم به نادرستی این تبلیغ پی برده­اند و انگیزه جوانان در دفاع از حریم اهل بیت افزایش چشمگیری یافته است و هزاران نفر از اقشار مختلف مردم آمادگی خویش برای اعزام اعلام کرده­اند.

وی در بخش دیگر از سخنانش به نقش تربیتی روحانیان در اسارت اشاره کرد و گفت: دوران اسارت شهید حجت الاسلام شریف قنوتی کوتاه اما سازنده بود و زمانی که وی به اسیر شده بود، بر سر بعثی­ها فریاد زد که «مگر ما مسلمان نیستیم، از مملکت ما چی می­خواهید و از این مملکت بیرون بروید.»

حجت الاسلام شریف قنوتی بیان کرد: شهید شریف قنوتی در دوران اسارت از امر به معروف و نهی از منکر اطرفیان خویش غافل نبود و معارف و فرهنگ اسلامی را برای اسیران و سربازان بعثی را بیان می­کرد، رفتارهای این شهید به گونه­ای در نیروهای بعث اثرگذار بود که آنها شهید قنوتی را کمتر مورد شکنجه، اذیت و آزار قرار داده بودند.

 وی در بخش دیگر از سخنانش به بررسی نقش سازنده حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی در اسارت اشاره کرد و گفت: حجت الاسلام  ابوترابی مجمسه مقاومت، ایثار و معنویت در میان اسیران و آزادگان است و رفتار و اعمال در افزایش روحیه مقاومت اسیران در زندان­های مخوف بعث عراق نقش به سزایی داشته است.

فرزند شهید قنوتی عنوان داشت: یکی از آزادگان در خاطره­ای بیان کرده است که در شب عید نوروز سال نخست اسارت همراه با حجت الاسلام ابوترابی در یک سلول بودیم، تمام اسیران در این شب اندوهگین بودند و  حجت الاسلام ابوترابی هر تلاشی را برای شادکردن آنها انجام داده بود، بی نتیجه ماند؛ اما وی دو بیت از شعرهای ترانه را با صدای بلند خواند و این رفتار سبب خنده و شاد شدن اسیران شده بود، برخی به این شهید بزرگوار گفتند که حاج آقا شما نیز نوار ترانه گوش می­دهید؟ وی در پاسخ به آنها گفت: زمانی که نوجوان بودم، فردی در حال شست وشوی پیکان خویش نوار موسیقی گذاشته بود و من از این مسیر در حال عبور بودم و این دو بیت شعر را شنیدم./998/ت 302/س

ارسال نظرات