۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۶
کد خبر: ۴۴۴۸۹۴
عضو جامعه روحانیت شیراز:

شرایط رشد طلاب جوان و مستعد در مدارس علمیه فراهم شود

عضو جامعه روحانیت شیراز با بیان اینکه طلبه‌ای که دنبال زندگی اشرافی گری است به درد دین نمی‌خورد، گفت: شخصیت دادن به طلبه در تربیت روحانیان فاضل تأثیر بسزایی دارد.
طلاب

حجت‌الاسلام مجدالدین تجرد، عضو جامعه روحانیت شیراز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شیراز، گفت: همه علما، فضلا و طلاب وظیفه‌دارند به حوزه‌های علمیه کمک کنند تا به‌صورت بهینه از امکانات موجود در مدارس علمیه استفاده شود.

وی با اشاره به نفوذ علما در بین مردم و جامعه اسلامی افزود: علما باید مردم را تشویق کنند تا در حوزه‌های علمیه سرمایه‌گذاری کنند تا روحانیانی تربیت شود که مسائل دینی را به‌صورت شفاف برای مردم بازگو کند.

عضو جامعه روحانیت شیراز ادامه داد: اگر تقوا و تهذیب نفس در حوزه‌های علمیه به‌صورت شعار درآمد بسیار خطرناک است و اساتید اخلاق باید این موضوع را جدی بگیرند.

وی با بیان اینکه باید شرایط رشد تکامل طلاب جوان و متعهد در مدارس علمیه فراهم شود افزود: طلبه‌ای که به دنبال زندگی اشرافی گری است به درد دین و جامعه نمی‌خورد.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: وجود استعدادهای فراوان حوزه‌های علمیه شهرستانها تأثیر بسیار زیادی در ارتقای فرهنگ دینی و اعتقادی مردم دارد که نیازمند یک مدیریت قوی است تا از این تواناییها درزمینهٔ افزایش بصیرت دینی استفاده شود.

حجت‌الاسلام تجرد در پایان خاطرنشان کرد: توسعه مدارس علمیه باید بر اساس نیاز جامعه باشد و امروز نیاز جهان به علوم و معارف اسلامی بسیار زیاد است و همین امر وظیفه روحانیان مبلغان دینی را سنگین‌تر می‌کند./302/919/ب1

ارسال نظرات