۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۵
کد خبر: ۴۴۵۱۵۷

نخستین همایش «محله مسجدمحور» در تهران برگزار می‌شود

نخستین همایش «محله مسجدمحور» با حضور برخی از علما، ائمه جمعه و جماعات شهر تهران، نمایندگان مجلس و شورای شهر و مسؤولان شهری در حسینیه ارشاد برگزار می شود.
نخستین همایش «محله مسجدمحور»

به گزارش خبرگزاری رسا، نخستین همایش «محله مسجدمحور» با حضور برخی از علما، ائمه جمعه و جماعات شهر تهران، نمایندگان مجلس و شورای شهر و مسؤولان شهری در حسینیه ارشاد برگزار می شود.

مهدی پیرهادی، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه 3 تهران، با اعلام این خبر گفت: این همایش روز سه شنبه 2 شهریور ماه از ساعت 17 به مناسبت روز جهانی مسجد و پس از 2 سال اجرای موفق طرح مسجد محوری در محلات منطقه 3 تهران با هدف حمایت و گسترش این طرح بزرگ فرهنگی برپا می شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه 3 افزود: در این همایش افزون بر حضور علما، ائمه جمعه و جماعات شهر تهران، رئیس شورای شهر و شهردار تهران و دیگر مسؤولان دست اندر کار در امور مساجد حضور خواهند داشت.

گفتنی است طرح «محله مسجدمحور» از سال 1394 با مشارکت شهرداری، بسیج ناحیه شهید مفتح و مرکز رسیدگی به امور مساجد در قالب «قرارگاه فرهنگی شهید عبدالله میثمی» در مساجد منطقه 3 تهران اجرا شده است. موفقیت اجرای طرح در سال اول منجر به افزایش 2.5 برابر حضور نوجوانان و جوانان محلات مختلف منطقه 3 تهران در این طرح شد. طرح محله مسجدمحور با هدف احیای کارکرد مسجد به عنوان محل اجتماع مسلمانان و کانون اصلی اداره جامعه، ترویج آموزه‌های دینی و اعتقادی در مساجد، ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی در بین خانواده‌ها، تمرکز فعالیت‌های علمی، آموزشی و تفریحی نوجوانان و جوانان در مساجد، حل برخی معضلات اقتصادی اقشار جامعه در مساجد و آگاهی بخشی و افزایش سواد و بصیرت سیاسی افراد جامعه از طریق مساجد اجرا شده است./998/د102/ی

ارسال نظرات