۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۴۴۵۲۸۲
کاری از پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی؛

تبیین فلسفه سیاسی رهبر انقلاب در 6 محور

مدیر گروه علوم سیاسی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با اشاره به آخرین فعالیت های پژوهشی انجام شده در گروه علوم سیاسی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: از جمله آثار منتشر شده می توان کتاب های «فلسفه سیاسی آیت الله خامنه ای»، و «مشارکت سیاسی در فقه» است.
سید سجاد ایزدهی

حجت الاسلام والمسلمین سید سجاد ایزدهی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به آخرین فعالیت های پژوهشی صورت گرفته در گروه علوم سیاسی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی اظهار داشت: مورد نخست کتاب «فلسفه سیاسی آیت الله خامنه ای» اثر حجت الاسلام والمسلمین محسن مهاجرنیا است که منتشر شده و جدیدا مورد تجدید چاپ نیز قرار گرفته است.

فلسفه سیاسی رهبر انقلاب در شش محور

مدیر گروه علوم سیاسی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی افزود: کتاب «فلسفه سیاسی آیت الله سیدعلی خامنه ای» بر اساس روش پرسش گری سیاسی در پاسخ به بیست پرسش اساسی در شش محور کلی روش فهم و مبانی فلسفه سیاسی، مناسبات زندگی فردی، اجتماعی، حقیقت حیات شهروندی، جایگاه حکومت و شهریاری، جهت گیری های غایی و آرمانی در فلسفه سیاسی، سامان یافته است.

وی با اشاره به اثر دیگر استاد مهاجر نیا، ابراز داشت: ایشان روی پروژه «فقه سیاسی در اندیشه مقام معظم رهبری» نیز در حال تحقیق هستند که به زودی منتشر می شود؛ «عقلانیت در حکمت سیاسی» اثر دیگر ایشان است که در حال کار روی آن هستند و به امید خدا به زودی برای نشر آماده خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین ایزدهی تصریح کرد: از دیگر اعضای هیأت علمی گروه سیاست پژوهشگاه، حجت الاسلام محمد ملک زاده است که ایشان نیز در حال تحقیق روی آثاری از جمله «جامعه شناسی سیاسی» و «روابط سیاسی» هستند و کتاب «جهان شناسی سلفی گری» نیز که از دیگر آثار ایشان است برای چاپ و نشر آماده شده است.

آزادی در قرآن و ثبات سیاسی

وی با اشاره به کتاب «آزادی در قرآن» به عنوان یکی دیگر از آثار در حال تحقیق در گروه علوم سیاسی، ابراز کرد: این تحقیق را حجت الاسلام سیدکاظم سیدباقری برعهده گرفته و در حال کار روی آن هستند و همچنین آقای پور فضل مسأله «ثبات سیاسی» را مورد تحقیق و پژوهش قرار داده اند که در واقع بررسی یک نوع جریان شناسی روشن فکری است.

مدیر گروه علوم سیاسی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی عنوان کرد: اثری که خودم در حال تحقیق روی آن کار کرده ام «مشارکت سیاسی در فقه» است؛ این کتاب با پرداخت به موضوعاتی چون ظرفیت‌های شیعه در فقه سیاسی موضوعاتی را اعم از ابعاد سلبی و ایجابی بررسی می‌کند؛ به عبارت دیگر می‌توان گفت، ظرفیت‌هایی که فقه سیاسی برای مومنان در دل نظام طاغوت فرض کرده‌اند در این اثر مورد پرداخت قرار گرفته است./1330/ت302/س
 

ارسال نظرات