۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۴۴۵۶۳۲

افتتاح هتل ویژه مسلمانان در دامنه کوه فیجی ژاپن

هتلی ویژه گردشگران مسلمان در دامنه کوه فیجی در ژاپن افتتاح شده که غذای حلال به مشتریان خود ارائه می دهد.
هتل ویژه مسلمانان در دامنه کوه فیجی ژاپن

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری japan times، هتلی به نام Syariah Hotel Fujisan در نزدیکی دریاچه کاواگوچی در دامنه کوه فیجی ژاپن ویژه مسلمانان افتتاح شده است.

این هتل دارای یک نمازخانه بوده و به مشتریان مسلمان خود غذای حلال ارائه می دهد.

از دیگر مزایای هتل برای مسلمانان آن است که الکل و گوشت خوک نیز در آن ارائه نمی شود.

علاوه بر این، جهت قبله در تمامی اتاق های این هتل به وسیله فلش هایی مشخص شده و مسلمانان در هنگام نماز در یافتن قبله با مشکل خاصی روبرو نخواهند بود.  

شیگرو یاماشیتا، مدیر این هتل می گوید که انتظار ندارد گردشگران مسلمان در روزهای نخست بازگشایی این هتل از آن استقبال کنند و با دید بلندمدت اقدام به بازگشایی چنین هتلی کرده است.

وی می گوید: من این هتل را با نگاه به 5 تا 10 سال آینده راه اندازی کرده ام.

یاماشیتا که 72 سال سن دارد چندین سال پیش و پس از آن که حمایت مالی برنامه ای را که به وسیله گروهی از فعالان عرصه غذاهای حلال برگزار شده بود بر عهده گرفت به این صنعت علاقه مند شد.

پس از آن بود که این پیرمرد ژاپنی تصمیم گرفت توریست های مسلمان را هدف فعالیت های تجاری خود قرار بدهد چرا که تعداد زیادی از بازدیدکنندگان از کوه فیجی و دریاچه کاواگوچی را مسلمانان اندونزیایی و مالزیایی تشکیل می دهند.

یاماشیتا هتل دیگری نیز در داخل شهر دارد که آن هم از سال گذشته غذاهای حلال به مشتریان خود عرضه می کند.

وی پس از آن که در ماه آوریل میلادی از زبان یک خانواده توریست مسلمان شنید که هیچ مسجدی در شهر وجود نداشته و در یافتن غذای حلال با مشکل بسیاری مواجه شدند تصمیم گرفت که هتلی ویژه مسلمانان راه اندازی کند.

یاماشیتا تصمیم دارد که یک مسجد نیز در هتل خود ساخته و خدماتش را به مسلمانان گسترش دهد اما تمامی این برنامه ها به موفقیت مالی هتل تازه تاسیس بستگی دارد./990/ب903/د

ارسال نظرات