۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۴
کد خبر: ۴۴۵۸۶۱
با حضور امام جمعه زنجان؛

مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه زنجان برگزار شد

مراسم افتتاحیه آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه زنجان امروز با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان و اساتید و طلاب در حوزه علمیه امام صادق(ع) زنجان برگزار شد.
حوزه علمیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام محمدابراهیم یاوری، مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) زنجان، امروز در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جدید حوزه علمیه زنجان در این مرکز علمی، با گرامیداشت هفته دولت و شهدای این روز، با ارائه گزارشی از فعالیت های این حوزه علمیه گفت: امیدوارم که سال پیش رو، سال رسیدن به کمال انسانی و به رسیدن به خداوند باشد.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری این مراسم افتتاحیه، اظهار داشت: جلسه امروز شاید در اسم برای افتتاح سال تحصیلی جدید باشد، اما در اصل جلسه ای است برای تجلیل از ممتازین و اساتید برتر و فعالان فرهنگی مدرسه در سال گذشته.

این مقام مسؤول در ادامه با اشاره به آماده سازی و بازگشایی مدرسه علمیه مسجد چهل ستون زنجان برای طلاب جدیدالورود برای تمرکز درسی و مکانی، افزود: با مدد الهی سال گذشته مدرسه علمیه چهل ستون که از مدارس از کار افتاده محسوب می شد، با تلاش های بی وقفه دوستان و بزرگان بازگشایی شده و امسال 12 کلاس درسی روزانه در آنجا برپا خواهد شد.

حجت الاسلام یاوری در ادامه به نیاز فوری حوزه های بازسازی شده به تجهیز حجرات و کلاس ها اشاره کرد و گفت: حدود 280 نفر از طلاب امروز در مدارس مسجد چهل ستون و مدرسه مسجد خانم که یکی از مساجد قدیمی و تاریخی زنجان است، مستقر شده و شروع به تحصیل کرده اند که البته نیاز به تجهیز فوری این مدارس وجود دارد.

وی در ادامه با ابراز رضایت کامل از دوره اختبار طلاب جدیدالورود و دوره قرآنی برگزار شده برای آنها، خاطرنشان کرد: دوره اختبار امسال بسیار خوب برگزار شده و از لحاظ قرائت قرآن 90 درصد طلاب جدید الورود در آزمون موفق بوده و دیگر در طول سال درگیر کلاس های آموزش قرآن نخواهند بود.

مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) زنجان در پایان با گلایه از عدم حمایت کافی از مدارس علمیه مرکز استان، ابراز داشت: گلایه ما از مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان این است که نظارتشان بر مدارس مرکز استان زیاد بوده اما حمایتشان بسیار پایین است که امیدواریم این حمایت ها افزایش یابد.

گفتنی است، در پایان مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جدید حوزه علمیه امام صادق(ع) زنجان از تعدادی اساتید برتر این مدرسه علمیه در بخش های اخلاق و تهذیب، پژوهش و رضایتمندی طلاب از کلاس تجلیل به عمل آمده و از ممتازین سال گذشته نیز با اهدای جوایزی تقدیر شد./949/202/ب2

ارسال نظرات