۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۳
کد خبر: ۴۴۵۸۷۲

واکنش روحانی اهل تسنن به جشنواره‎های غیرشرعی در صیدای لبنان

یکی از روحانیان اهل تسنن لبنان نسبت به برگزاری جشنواره‎های غیراخلاقی در شهر صیدا به شدت انتقاد کرد.
شیخ حسام العیلانی از روحانیان اهل تسنن لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از المنار، شیخ حسام العیلانی امام مسجد الغفران صیدای لبنان از برگزاری جشنواره های غیراسلامی در این شهر به شدت انتقاد کرد و گفت: ما در صیدا به امثال هماهنگ کننده دبیرخانه جریان 14 مارس نیاز نداریم که به ما درس اسلام بدهد زیرا خودمان احکام شرعی را به خوبی می شناسیم.

وی در واکنش به سخنان عضو 14 مارس تصریح کرد: اسلام با گردشگری و تفریح به هیچ وجه مخالف نیست اما حدود شرعی را بدین منظور قرار داده است.

این روحانی اهل تسنن افزود: هیچ کس نمی تواند ما را به عدم همزیستی مسالمت آمیز با دیگران متهم کند اما این به معنای سکوت در قبال اقدامات غیرشرعی نیست. همزیستی با تمسک به اسلام و احترام به دیگران محقق می شود.

شیخ العیلانی اظهار داشت: مواضع شرع درباره رقص و غنا و اختلاط زن و مرد کاملا روشن است و این مسائل در جشنواره صیدا رعایت نمی شود. علما و گروه های اسلامی باید مسؤولیت خود را در این زمینه ایفا کرده و با صراحت و شجاعت به بیان دیدگاه های خود بپردازند.

وی تأکید کرد که این جشنواره ها از سوی گروه خاصی از اهالی صیدا انجام می گیرد و نباید آن را به همه شهروندان این شهر منتسب کرد./980/ب902/د

ارسال نظرات