۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۷
کد خبر: ۴۴۵۹۴۵
لاریجانی:

برخی در امور سیاسی سهل انگاری می کنند/ در اداره کشور باید مبنا گرا باشیم

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: قطعا در آینده سیاسی ایران احزاب و تشکل های قوی می توانند مسمر ثمر واقع شوند.
لاریجانی رییس مجلس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی صبح امروز پنجشنبه چهارم شهریور در دوازدهمین کنگره سراسری جامعه اسلامی مهندسین در محل تالار آدینه تهران، گفت: در کشورهای غربی احزاب تشکیل می شوند تا امور را در اختیار بگیرند، ضمن اینکه سایر احزابی نیز که در قدرت نیستد به کادرسازی می پردازند .

وی افزود: در ایران باید دید نقص کار حزبی در کجاست، باید دید چرا وضعیت اقتصادی ما مناسب نیست.

لاریجانی ضمن ارائه آمار و با انتقاد از عدم پیشرفت در جوانب علمی، اقتصادی در زمینه های مختلف، بیان داشت: وقتی یک فرد سیاسی مشغول به امورات دیگر می شود و در کار خود توجه نمی کند، معلوم است که نمی تواند موثر واقع شود.
 

لاریجانی ابراز داشت: بدون شک مدیر موفق تعریف دارد، برخی از افراد که در کشور کار سیاسی انجام می دهند یا به کار خود تسلط ندارند و یا تلقی دیگری از منصب سیاسی خود دارند.
رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بدون شک در برخی از موارد و در امور سیاسی یا بی دقتی شده است و یا سهل انگاری صورت گرفته است.

وی اظهار داشت: در امر سیاسی باید زحمت کشید و قبیله گرایی را کنار گذاشت، این امر نیز مختص به یک جناح یا دسته خاصی نمی شود.
 

لاریجانی در خصوص نخبه پروری سیاسی، عنوان کرد: باید نخبگان سیاسی ما به روز شوند تا بتوانند در امورات سیاسی با تسلط عمل کنند.
 

وی درباره مبناگرایی بیان داشت: قطعا باید در اداره کشور مبناگرا باشیم، در تفکر سیاسی نیز لازم است آرمان گرا باشیم و دقیق عمل کنیم.

لاریجانی اضافه کرد: در عمل سیاسی باید کمی نسبی نگاه کرد، به این معنا که از ظرفیت افراد تنها برای پیشرفت کشور استفاده کرد و اینگونه نباشد که افراد را اتوبوسی تعویض کنند.

رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید توجه داشت اداره کشور امری ساده نیست و امروز اگر در زمینه های امنیتی و دفاعی در جایگاه خوبی قرار داریم، قطعا این موقعیت حاصل تلاش افراد است.

وی گفت: امروز که یک جریان به دنبال فتنه در منطقه است، تنها بیداری ایجاد شده از سوی ایران مانع این هدف شده است، در زمینه های دفاعی و امنیتی نیز اگر کشور از ظرفیت های مختلف استفاده می کند نباید به آن خرده گرفت و بلکه باید آن را یک حسن دانست.
لاریجانی در پایان گفت: کسانی که کار سیاسی می کنند باید توجه داشته باشند که آنها عمر خود را پای تشکیلات می گذارند، بر همین اساس نیز بسیار اهمیت دارد که بدانیم وجود تشکیلات در آینده سیاسی کشور ضروری است و باید در آینده از ظرفیت سیاسی احزاب استفاده شود./۸۵۶/پ201/ج

ارسال نظرات