۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۴
کد خبر: ۴۴۶۳۷۸
به مناسبت هفته دولت؛

سامانه ثبت تشکل‌های سیاسی، صنفی و اقلیت‌های دینی افتتاح شد

به مناسبت هفته دولت سامانه ثبت تشکل‌های سیاسی، صنفی و اقلیت‌های دینی در وزارت کشور افتتاح شد.
رضا زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، به مناسبت هفته دولت سامانه ثبت تشکل‌های سیاسی، صنفی و اقلیت‌های دینی، امروز با حضور محمد حسین مقیمی معاون سیاسی وزیر کشور و اصحاب رسانه در وزارت کشور افتتاح شد.

در ابتدای این مراسم محمدامین رضازاده مدیرکل سیاسی وزارت کشور، گفت: پیش از این 528 تشکل سیاسی، صنفی، انجمن‌های تخصصی و غیره در کشور وجود داشت که 86 تشکل نیز در دولت یازدهم به ثبت رسیده و بر آن افزوده شد.

وی با اشاره به اینکه در سه سال اخیر 203 تشکل یعنی 37 درصد تمدید پروانه از سوی وزارت کشور صورت گرفته است، عنوان کرد: برخی از این تشکل‌ها تا 12 سال تمدید پروانه نشده بودند که از جمله آن می‌توان به کانون فرهنگیان و خانه احزاب اشاره کرد.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور در ادامه اظهار داشت: در این مدت دو تشکل اقلیت‌های دینی به ثبت رسیده است و به طور کلی ما هم‌اکنون 60 تشکل مربوط به اقلیت‌های دینی در کشور داریم که در حال فعالیت هستند.

رضازاده افزود: در حال حاضر 242 حزب در کشور وجود دارد که 17 حزب از آن در طی سه سال اخیر مجوز فعالیت دریافت کردند.

وی ضمن تشکر از تلاش‌های قوه قضائیه و مقننه در همکاری و مشارکت برای کمیسیون ماده 10 احزاب داشتند، گفت: امیدواریم برگزاری جلسات این کمیسیون با توجه به معرفی بیشتر نمایندگان دو قوه از سر گرفته شود تا درخواست‌های این مورد رسیدگی شود.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور در پایان خاطرنشان کرد: با افتتاح سامانه ثبت تشکل‌های سیاسی، صنفی و اقلیت‌های دینی، ثبت تمامی درخواست‌ها از طریق سیستم اطلاع‌رسانی که در پرتال وزارت کشور تعبیه شده است انجام می‌شود./807/پ202/ج1

ارسال نظرات