۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۸
کد خبر: ۴۴۶۶۱۲
کاردان سفارت جمهوری کوبا در ایران:

انقلاب کوبا استکبار آمریکا را به چالش می کشد

کاردان سفارت جمهوری کوبا در ایران گفت: باراک اوباما اذعان کرد که سیاست تحریم علیه کوبا به شکست منجر شده و این رویداد تاریخی نشان دهنده قدرت و منزلت انقلاب کوبا و ظرفیت مبارزه و مقاومت مردم ما است.
حقوق بشر آمریکایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نوربرتو کارلوس اسکالونا کاریو، کاردان سفارت جمهوری کوبا در ایران، شب گذشته در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره هنری حقوق بشر آمریکایی که در سالن هنری سوره برگزار شد، گفت: بالاترین هدف در انقلاب اجتماعی همچنان که برای انقلابهای ایران و کوبا بود دستیابی به حفظ کرامت و حقوق همه شهروندان است.

وی افزود: زمانی که این سطح از حقوق به دست آمده برای مردم تبیین می‌شود در اصل ابزار لازم برای درک و دفاع از انقلاب به آنها داده می‌شود به همین دلیل این مقدار از آگاهی سبب ناراحتی امپریالیسم خواهد شد چون دقیقا مخالف اهداف آنان است چرا که قدرت و برتری آنان را زیر سوال رفته پس حفظ استقلال و خود مختاری در برابر تهدیدهای امپریالیسم جهانی، اولین چالش برای یک انقلاب اجتماعی خواهد بود.

کاردان سفارت جمهوری کوبا در ایران با اشاره به اینکه کوبا و ایران همانند دیگر کشورهای مستقل در دنیا، این فشارها را تحمل کرده‌اند، بیان داشت: این دو کشور انواع تهدیدها را از ایالات متحده آمریکا متحمل شده است و هنوز هم ادامه دارد و خوشبختانه آمریکا تا به امروز موفق به زانو در آموردن این دو کشور نشده‌ است.

نوربرتو ادامه داد: آنان هر از گاهی حقوق بشر را بهانه‌ای برای تحمیل فشار بر ایران و کوبا مطرح می‌کنند و به خود جرات می‎دهند دموکراسی این دو کشور را زیر سوال ببرند و مدل انتخاب شده خود را تنها مدل برگزیده جهان بیان کنند.

وی افزود: این درحالی است که آمریکا دوست ندارد درباره میلیونها مهاجر و اقلیتهای قومی و مذهبی که در قلمرو خودش از تبعیض و محرومیت رنج می‌برند سخن بگوید. آنها دوست ندارند بشنوند که تقریبا هر روز یک شهروند سیاه پوست آمریکایی قربانی بیگانه ستیزی نژاد پرستانه سفید پوستان قرار می‌گیرند و میلیونها مهاجر به کوچکترین خدمات پزشکی و شغل دسترسی ندارند و مهمترین حق انسان که زندگی است مدام در خاک آمریکا نقض می‌شود.

کاردان سفارت جمهوری کوبا در ایران با بیان اینکه نمی توان نسبت به جنایات آمریکا و متحدانش در اقصی نقاط جهان چشم پوشی کرد، گفت: نمونه‌های بسیاری از کودتا، توطئه برای سرنگونی دولتها و حملاتی که باعث مرگ میلیونها نفر از مردم بی گناه می‌شود، وجود دارد.

وی افزود: نمونه‌های اخیر را در افغانستان، عراق و در حال حاضر در سوریه می‌توان مشاهده کرد، استکبار از قدرت امپریالیستی به رهبری ایالات متحده، حاکمیت این کشورها را نقض کرده و ساکنان آن را به قتل رسانده است همچنین متحد اصلی وی در منطقه یعنی رژیم صهیونیستی، همچنان به نقض حقوق مردم قهرمان فلسطین می‌پردازد در حالی که زمین، زندگی و صلح، حق همه انسانها است.

نوربرتو با بیان اینکه آمریکا اغلب دستاوردهایی را که در زمینه حقوق بشر از سوی ملتهای شایسته و مستقل جهان حاصل شده فراموش می‌کند، اظهار داشت: بهداشت، آموزش، امنیت و توسعه را برای مردم خود تضمین کرده‌ایم و در کوبا به سطوح بالایی از علم، فرهنگ و ورزش دست یافته‌ایم این همان حقوقی است که تمام ایالات متحده از آن برخوردار نیستند و در عین حال برای آنها سخت است که کشوری کوچک و آماده نبرد مانند کوبا را به رسمیت بشناسند.

کاردان سفارت جمهوری کوبا در ایران با اشاره به اینکه در تاریخ 17 دسامبر 2014 دولتهای کوبا و آمریکا در جهت برقراری روابط دیپلماتیک اعلام آمادگی کردند، گفت: شخص باراک اوباما اذعان کرد که سیاست تحریمهای آنها علیه کوبا به شکست منجر شده و این رویداد تاریخی نشان از قدرت و منزلت انقلاب کوبا و ظرفیت مبارزه و مقاومت مردم ما است و دولت آمریکا هرگز نمی‌تواند انقلاب ما را سرنگون کند.

وی با تاکید بر اینکه دولت و ملت کوبا همچنان پای حفظ انقلاب و در برابر سیاست خصمانه آمریکا ایستاده و مقاومت می کنند، بیان داشت: از محکومیت محاصره اقتصادی، بازرگانی و مالی جنایتکارانه آمریکا نسبت به کوبا بازنخواهیم ایستاد و حق خود را برای تعیین سرنوشت و برای تصمیم گیری مدل سیاسی و توسعه اجتماعی خود لازم و ضروری می‌دانیم.

نوربرتو در پایان خطاب به ایرانیان بیان کرد: دوستان ایرانی ما می‌توانند اطمینان داشته باشند که انقلاب کوبا همچنان استکبار آمریکا را به چالش خواهد کشاند و محکوم کردن نقض حقوق بشر و جهان از سوی امپریالیسم پرداخته و همچنان به مبارزه خود ادامه داده و هیچ شکی وجود ندارد که ما پیروز خواهیم شد./813/ب202/د

ارسال نظرات