۱۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۴۴۷۲۰۲

آخرین دیدارهای تولیت آستان قدس رضوی

روحانیان و طلاب اهل سنت، اعضای گروه جهادی «منتظران ظهور» و برگزیدگان جایزه جهانی گوهرشاد به تازگی با تولیت آستان قدس رضوی در تالار ولایت حرم مطهر امام رضا(ع) دیدار کردند.
تولیت آستان قدس رضوی

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی در دیدار با روحانیان و طلاب اهل سنت داعش را توطئه‌ای برای تضعیف جبهه مسلمانان معرفی و خاطرنشان کرد: صهیونیسم با راه انداختن جبهه‌ای با نام اسلام اما بر علیه اسلام، درصدد تضعیف مسلمانان و ارتش‌های اسلامی بوده تا موضوع فلسطین را تحت الشعاع تحولات گروه‌های تکفیری و داعشی قرار دهد.

وی با طرح این سوال که چرا تفکیری‌های مدعی اسلام، بر روی دشمنان اسلام شمشیر نمی‌کشند و مسلمانان بی‌گناه را به خاک و خون می‌کشند، اظهار کرد: آدمی اگر تحت آموزه‌ها و احکام صحیح اسلامی قرار نگیرد و در پرتوی انوار هدایتگر اوصیاء پیامبر نباشد به انحراف کشیده می‌شود.

تولیت آستان قدس رضوی یکی از ملزومات زیارت را تصمیم خواند و توضیح داد: زیارت باید همراه با تصمیم باشد تا در سیر و سلوک زائر اثرگذار شود، بارگاه منور رضوی محلی است که انسان باید در آن برای نزدیک کردن هرچه بیشتر زندگی خود به سیره و سنت نبوی و رضوی تصمیم بگیرد.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان گفت: زیارت یعنی تصمیم برای مزور شدن و اگر چنین هدفی محقق شود زیارت مدرسه انسان سازی و مایه تحولات بزرگ برای آدمی خواهد شد.

وی امام رضا(ع) را بهترین واسطه برای نزدیکی به خداوند متعال برشمرد و ایشان را باب الله خواند و گفت: سیره رضوی را راه نجات انسان معاصر از سرگشتگی‌ها و انحرافات دانست و پناه جستن به خداوند و ائمه معصوم تنها راهی است که می‌تواند انسان معاصر را در برابر انبوه انحرافات حفظ کند و به او استقرار و آرامش بخشد.

اعضای گروه جهادی «منتظران ظهور»

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی اظهار کرد: حضور دانش آموختگان رشته‌های پزشکی به عنوان آینده سازان جامعه پزشکی کشور در مناطق محروم از این جهت اهمیت دارد که آنان متوجه می‌شوند که تنها شهرهای بزرگ نیازمند خدمات آنان نیستند، بلکه نیازمندانی در مناطق کمتر توسعه یافته کشور نیز حضور دارند که در نبود منابع مالی، محتاج این خدمات هستند.

وی اردوهای جهادی را تمرین خود‌سازی و ظرفیت افزایی معرفی و عنوان کرد: گروه ‌های پزشکی زیادی در دنیا و تحت القاب گوناگون در حال فعالیت هستند که عموما برای جلب منفعت یا توجه فعالیت می کنند و این وی‍ژگی حرکت‌های اسلامی است که تنها رضای خداوند را سرلوحه کار خود قرار می دهد.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: خدمتگزاران در مناطق محروم خادمان رضوی هستند و به سیره امام رضا(ع) عمل می‌کنند و قطعا اقدامات آن-ها خشنودی حضرت علی بن موسی الرضا(ع) را به دنبال دارد.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی بر ثبت تجربیات گروه‌های جهادی برای استفاده سایر گروه‌ها تاکید کرد و گفت: همیاری، اتحاد، همبستگی و محرومیت زادیی،‌ از برکات اردوهای جهادی است.

برگزیدگان جایزه جهانی گوهرشاد

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در دیدار با برگزیدگان نخستین جایزه بین المللی گوهرشاد، با اشاره به ظرفیت‌های عظیم مادی و معنوی کشورهای اسلامی ابراز کرد: امروز اسرائیل و نظام سلطه از هیچ تلاشی برای عقب ماندگی جوامع اسلامی فروگذار نیستند و داعش، این گروه افراطی و جاهل، یقینا دست نشانده صهیونیسم برای تضعیف ارتش‌های اسلامی کشورهای عراق و سوریه است.

وی با بیان اینکه تنها راه مقابله با توطئه‌ها و هجمه دشمنان اسلام، بصیرت،‌ مقاومت، ایستادگی و جهاد است، تصریح کرد: امروز ظرفیت عظیم و سرمایه بزرگ جهان اسلام علما، مجاهدان و مومنانی هستند که در کشورهای اسلامی مختلف از جمله بحرین، نیجریه، سوریه، یمن، عراق و ... فعالیت می کنند که متاسفانه دشمن نیز این موضوع را دریافته و به شدت آن¬ها را مورد هجوم قرار داده است.

تولیت آستان قدس رضوی در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم افزایش مشارکت زنان در عرصه‌های مختلف جامعه تأکید و خاطرنشان کرد: اسلام می‌خواهد که رشد فکری، علمی، اجتماعی و سیاسی و بالاتر از همه رشد معنوی زنان، به حد متعالی برسد و همه‌ تعالیم اسلام در این راستا و بر همین اساس است.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: معرفی بانوان فرهیخته، نیکوکار و واقف مسلمان به جهانیان نشان خواهد داد که زنان مسلمان در عرصه‌های گوناگون علمی، اجتماعی و سیاسی حضور پررنگ و تاثیرگذار دارند./1308/303/ب2

ارسال نظرات