۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۴۴۷۹۱۷

پوستر ضد اسلامی بر دیوارهای مسجد مونترال

یک گروه ناشناس پوسترهای ضد اسلامی روی دیوارهای مسجد «دوروال» در شهر مونترال کانادا نصب کرد.
پوسترهای ضد اسلامی

به گزارش خبرگزاری رسا، یک گروه ناشناس ایتالیایی جمعه شب، ۱۲ مرداد، روی دیوارهای مسجد ترکیه‌ای «دوروال» در شهر مونترال واقع در استان «کبک» کانادا، پوسترهای ضد اسلامی نصب کردند.

مهمت دگار، مدیر و امام جماعت مسجد گفت: این هشتمین اقدام نژادپرستانه و اسلام‌ستیزانه علیه مساجد است و تاکنون کسی مجرم شناخته نشده است.
وی گفت: قبل از این هم مسجد دوروال مورد تهدید قرار گرفته بود؛ زیرا ما پناهجویان سوریه‌ای را به اینجا آورده‌ایم و یقین دارم به خاطر این است که مورد تهدید قرار می‌گیریم.

به گزارش ایکنا، مهمت دگار با بیان اینکه این نوع جرایم با انگیزه نفرت در تضاد با ارزش‌های کانادا است، افزود: کانادا یک کشور چند ملیتی است و افراد نژادپرست نباید همزیستی در این کشور را به هم بزنند.

وی اظهار کرد: اگر پلیس نتواند مجرمین را شناسایی و دستگیر کند، این جرایم نفرت‌انگیزانه در آینده افزایش خواهد یافت.

پلیس مونترآل با بررسی فیلم دوربین‌های مداربسته مسجد به عنوان مدرکی برای شناسایی عاملان این اقدام اسلام‌ستیزانه، در حال پیگیری موضوع است.  

بنا بر گزارش‌های رسیده، حملات و تهدیدها به مساجد کانادا در پی افزایش تبلیغات منفی علیه اسلام در رسانه‌های غربی نسبت به سال‌های گذشته افزایش داشته است.

این حملات شامل نوشتن جملات تهدیدآمیز و موهن به اسلام بر در و دیوار مساجد و پرتاب مواد آتش زا به داخل این اماکن عبادی است./982/ب102/د

ارسال نظرات