۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۴۴۸۱۳۳
حجت الاسلام والمسلمین اختری:

سکوت مجامع بین المللی امضای جنایات آل خلیفه است/ دولت و وزارت خارجه کوتاهی نکنند

دبیر مجمع جهانی اهل بیت(ع) با تأکید بر لزوم پیگیری مطالبات حقه مردم بحرین، گفت: باید ندای مظلومیت مردم بحرین به گوش مجامع جهانی برسد و دولت و وزارت خارجه نباید در مسأله کوتاهی نکنند.
تجمع بزرگ حوزویان در اعتراض به سرکوب مردم انقلابی بحرین/قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، تجمع اعتراض آمیز حوزویان در محکومیت سرکوب مردم انقلابی بحرین و هتک حرمت به روحانی مجاهد آیت الله شیخ عیسی قاسم ظهر امروز در سالن اجتماعت مدرسه فیضیه برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن اختری در این تجمع با بیان این که علما، طلاب و اساتید حوزه علمیه امروز در پاسخ به ندای علما و مردم مظلوم بحرین جمع شده اند، اظهارداشت: این تجمع اقدامی بسیار شایسته و بجا است چرا که آن چه امروز در بحرین می گذرد مسأله یک فرد نیست بلکه مجموعه از علما و مردم بحرین نیست.

مطالبات مردم بحرین حق است

دبیر مجمع جهانی اهل بیت(ع) افزود: بیش از پنج سال پیش مردم بحرین با اجتماع در خیابان ها به دنبال مطالبات حقی بودند و همه این خواسته ها، مطالبات شهروندی و حقوق اولیه و ابتدایی بود که در هر کشوری وجود دارد؛ مردم از حاکمیت خواستند باید همانند سراسر دنیا هر نفر حق رأی داشته باشند.

وی با بیان این که اعتراضات مردم بحرین حرکاتی مسالمت آمیز و آرام بود، ابراز داشت: رژیم منحوس آل خلیفه به دستور اربابان خود و مخصوصا رژیم خون آشام آل سعود و با چراغ سبز آمریکا و انگلیس به سرکوب مردم پرداختند در حالی که مردم هیچ گونه رویارویی به شکل خشونت از خود نشان ندادند و بدون این اقدامات رژیم تاب نیاورد و با آنها مقابله کرد.

حجت الاسلام والمسلمین اختری ادامه داد: تا کنون بیش از 160 نفر در این کشور بدون حرکت خشونت آمیزی به شهادت رسیدند؛ جلادان نظام برخوردهای مسلحانه با مردم دارند و تعداد بسیاری از مساجد، حسینیه ها و کتابخانه ها را تخریب کرده و به آتش کشیده شده اند و همین الان تعداد زیادی به زندان های دراز مدت و شکنجه های سخت و وحشیانه گرفتار شده اند.

وی با ابراز تأسف از این که حکومت بحرین در ظرف این مدت بیش از 100 نفر را سلب تابعیت کرده است، تصریح کرد: این حرکات در حالی است که در کنوانسیون های بین المللی سلب تابعیت عملی خلاف حقوق شهروندی شمرده شده است؛ حکومت برای این که بافت مردم بحرین را تغییر دهد از کشورهای مختلف افرادی را آورده و به آنها تابعیت داده است.

دبیر مجمع جهانی اهل بیت(ع) با تمجید از شخصیت عالم بزرگوار و فقیه وارسته آیت الله شیخ عیسی قاسم، ابراز کرد: این عالم بزرگ که به فرموده رهبر معظم انقلاب فدا شدند تا در بین مردم درگیری به وجود نیاید و کاری کرد که دولت و حکومت آل خلیفه باید قدردانی و تشکر می کرد، اما تابعیت ایشان را لغو کرد و الان بنا دارند این شخصیت را محاکمه کند.

وی تأکید کرد: با این برخورد رژیم آل خلیفه و ممانعت از انجام فرائض دینی از جمله نماز جمعه و جماعت و سخنرانی بود که علمای اسلام احساس خطر کردند و فهمیدند این ها برخورد با شیعه است و از همه حوزه های علمیه درخواست حمایت و پشتیبانی داشته اند.

مردم بحرین تنها نیستند

حجت الاسلام والمسلمین اختری با تأکید بر این که علما و مردم بحرین تنها نیستند، عنوان داشت: حوزه های علمیه همیشه کنار مظلوم بوده و از آنها حمایت خواهد کرد؛ مراجع و بزرگان تاکنون بارها حمایت خود را اعلام کرده اند و امروز هم در همین هفته راهپیمایی های صورت گرفته و صورت خواهد گرفت.

وی با بیان این که مردم بحرین انسان هایی ستودنی، پایدار، مقاوم و با غیرت هستند، ابراز کرد: این افراد در این چند سال سختی های زیادی را به جان خریده و دست از مطالبات خود بر نداشته اند و در همین ایام مردم دور خانه این عالم برجسته جمع شده اند و شبانه روز در آن مکان حضور داردند درحالی که تعدادی از جلادان می خواستند به خانه ایشان حمله کنند.

حجت الاسلام والمسلمین اختری خاطرنشان کرد: استقامت ستودنی مردم بحرین برگرفته از مکتب اهل بیت(ع) و سیدالشهدا و استقامت کسانی است که ندای هیهات من الذله سرمی دهند و خداوند نیز وعده داد است که سعادت و خوشیختی و عظمت و افتخار را برای مردم استقامت کنندگان عنایت می کند؛ ما نیز به مردم بحرین اعلام می کنیم که بایستید و از حقوق خود و از مرجع دینی خود دفاع کنید که این وظیفه اسلامی و شرعی همه مسلمانان است که از حریم مکتب تشیع حمایت و پاسداری کنند.

وی با ضروری خواندن اقدام شایسته نهادهای بین المللی برای حل مشکلات بحرین، افزود: سیاست مداران و دولت های اسلامی باید برای دفاع از مردم بحرین اقدام کنند؛ باید حوزه های علمیه، مراجع حقوقی، قوه قضاییه، دولت، مجلس و وزارت خارجه باید از سازمان ملل متحد و سازمان حقوق بشر سؤال کنند که چرا این سازمان ها در برابر جنایات آل خلیفه سکوت کرده و به وظیفه قانونی خود عمل نمی کنند.

سکوت مجامع بین المللی امضای جنایات آل خلیفه است

دبیر مجمع جهانی اهل بیت(ع) عنوان داشت: باید به دبیر کل سازمان ملل و رییس شورای امنیت بگوییم چرا این جنایات را با سکوتتان امضا می کنید؟ شما دو کشور بحرین و سوریه را مقایسه کنید در کشور سوریه، دولت های آمریکا، انگلیس، رژیم غاصب اسرائیل، فرانسه و بسیاری از کشورهای عربی و اسلامی که به ناحق اسم خود را مسلمان گذاشته اند، از گروه های تروریستی که خون ریزی می کنند حمایت می کنند ولی در بحرین از دولت خودکامه و مستبد آل خلیفه دفاع می کنند و از مردمی که فقط حقوق شهروندی خود را مطالبه می کنند حمایتی ندارند.

وی عنوان کرد: این کشورها وقتی بحرین توسط نیروهای نظامی و ارتش آل سعود ساکت هستند و در برابر همه خون هایی که در یمن روی زمین می ریزد سکوت اختیار می کنند ولی اگر حوزه ها، علما، مراجع و مراکز حقوقی بین المللی از سازمان حقوق بشر مطالبه کنند آنها مجبور به پاسخ گویی می شوند؛ نباید ساکت بنشینیم و از همه راه ها و امکانات استفاده کنیم تا رژیم آل خلیفه را از تصمیمات جنایت کارانه خودش منصرف کنیم.

دبیر مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان این که امروز در هرجایی روی زمین خونی می ریزد از چنگال آل سعود است، ابراز داشت: داعش و تکفیری ها با حمایت های مستقیم و با پول مسلمانان و امت اسلامی قتل و غارت می کنند و آل سعود و مفتی های درباری که بسیاری از آنها ذره ای سواد ندارند، فتواهای ننگینی می دهند که خدا و پیامبر و قرآن و دین و اسلام همگی از این ها بری هستند؛ آن قدر جنایت کردند که حتی رییس جامعه الازهر رسما اعلام می کند اینها مسلمان نیستند.

آل سعود بی دین و بی ایمان هستند

وی تصریح کرد: آل سعود یک مجموعه جنایت کار است، همانطور که رهبری معظم فرمودند اینها بی دین و بی ایمان هستند؛ وهابیت یک رژیم ساخته شده به دست انگلیس است که اصلا دین و اسلام را نمی شناسند و همه خون ها از چنگال این افراد می ریزد؛ اما باید دانست در تمام این جنایت ها آمریکا است که اینها را پشتیبانی می کند و عربستان سعودی را مسؤول حقوق بشر می گذارد؛ خنده دار است کسی که زن و کودک را به خاک و خون می کشد آیا بشر است؟ اصلا درعربستان آیا یک بند از موارد حقوق انسانی رعایت می شود؟ آیا آنها برای هیچ انسانی احترام قائل هستند؛ مگر همین ها نبودند که در سال گذشته در منا جنایات بزرگی مرتکب شدند و حتی جنازه های روی هم ریخته را هم درک نکردند.

حجت الاسلام والمسلمین اختری با تصریح بر این که حوزه های علمیه باید از دستورات رهبری پیروی کند، افزود: ایشان در روز گذشته گفتند که باید حمایت و پشتیبانی شود تا یک مجموعه ای مسؤولیت نظارت بر حرمین شریفین را پیدا کنند؛ امروز باید ندای مظلومیت مردم بحرین به دنیا برسد و آل سعود و آل خلیفه بدانند که روزگار سختی در انتظار آنها است و خداوند آنها را همانند صدام در این دنیا ذلیل خواهد کرد و وعده خداوند متعال به پیروزی مظلومین و حزب اللهیان حتما به وقوع خواهد پیوست./1330/پ201/ج1

ارسال نظرات