۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۴۴۸۶۱۹
حجت الاسلام والمسلمین باطنی مطرح کرد؛

دیپلماسی دلار مهم‌‌ترین عامل سکوت دولتهای اسلامی

حجت الاسلام والمسلمین باطنی مهمترین دلیل سکوت دولتهای اسلامی در برابر جنایات علیه مسلمین را دیپلماسی دلار دانست و گفت: بسیاری از سران کشورهای اسلامی نظیر آل سعود و آل شیخ خودشان هم شیره و هم مشی آل خلیفه ‏هستند.
حجت الاسلام والمسلمین باطنی

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا باطنی، جانشین مدیر حوزه علمیه استان اصفهان در گفت ‌و گو ‏با خبرنگار ‏خبرگزاری رسا در اصفهان، درباره نقش و تاثیر موضع گیری سیاسی دولتهای اسلامی در برابر اقدامات ظالمانه آل خلیفه در بحرین و تداوم این ظلمها و کاهش فشارها بر علمای شیعه، گفت: متاسفانه امروزه زمام کشورهای اسلامی در اختیار نااهلان قرار گرفته است.

وی ادامه داد:‏ آنچه که امروزه سبب ماندگاری بسیاری از دولتهای کشورهای اسلامی می شود، دیپلماسی دلار است، انتظار می رفت بعد از چند سال مبارزه مظلومانه مردم بحرین، سران کشورهای اسلامی واکنش نشان دهند و موضع گیری مناسبی داشته باشند.

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان افزود: مهمترین دلیل سکوت دولتهای اسلامی در برابر جنایات مختلف دشمنان در دنیا، همان دیپلماسی دلار است، دولت بحرین و عربستان سعودی با رشوه دادن پولهایی که حاصل استخراج نفت و حق مردم این کشور است، دهان سازمانهای بین المللی و سران کشورهای اسلامی را می بندند.

حجت الاسلام والمسلمین باطنی گفت: ‏از طرف دیگر بسیاری از سران کشورهای اسلامی خودشان هم شیره و هم مشی آل خلیفه هستند، آل سعود و آل شیخ نمونه های بارزی از این دولتها هستند، این دولتها بهتر از آل خلیفه نیستند و تکیه گاه حکومت آنها ظلم تحت لوای استکبار جهانی است.

وی بیان داشت: اکثریت دولتهای حاشیه خلیج فارس نوکران حلقه به گوش آمریکا و استکبا جهانی هستند و تنها کسانی که از نظر این دولتها نامحرم به شمار می روند مردم خود آن کشورها هستند، در هر کدام از این کشورها یک اقلیت از یک خاندان حاکم بر سرنوشت همه مردم هستند و نمی توان از آنها انتظار فریاد دادخواهی برای مسلمانان جهان را داشت./302/869/ب1

ارسال نظرات