۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۴
کد خبر: ۴۴۸۶۴۴
مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه شهید بهشتی:

دولت در برابر جنایتهای آل سعود عکس العمل نشان دهد

حجت الاسلام پورذهبی با اشاره به موضع گیریهای عربستان و برخی از حاکمان حاشیه خلیج فارس علیه ایران، بر لزوم برخورد متقابل دولت تاکید کرد و گفت: ما پیرو امام خمینی(ره) هستیم و ایشان در وصیتنامه خود همه سران عرب را به اسم تخطئه کردند.
حجت الاسلام پورذهبی

حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی، مسؤول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید بهشتی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری ‏رسا در اصفهان، درباره انفعال دستگاه دیپلماسی کشور و لزوم تحرک بیشتر وزارت خارجه در ظلمهایی که بر مسلمانان جهان وارد می شود، گفت: متاسفانه در برخی محافل مطرح می شود که برجام و تاثیری که موضع گیریهای دولت در مجامع بین المللی می تواند بر روند اجرای برجام داشته باشد، از عوامل این انفعال است.

وی ادامه داد: مسأله برجام دیگر از نظر ما تمام شده است و باید توان دولت در قسمتهای دیگر به کار گرفته شود، حتی همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند ممکن است اگر طرفهای خارجی نقض عهد خود را تکرار کنند و ادامه دهند، حتی در داخل و از طرف ایران هم برجام مختومه شود.

مسؤول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید بهشتی افزود: امروزه کشورهایی نظیر عربستان سعودی و حتی کشورهای بسیار کوچک و ضعیف در برابر ما مواضع تندی می گیرند، یکی از این موارد مربوط به مسأله حج است، سعودی هادر موضوعات یمن، سوریه، عراق و حتی موضوعات داخلی ما دخالت و اظهار نظر می کنند.

حجت الاسلام پورذهبی اظهار داشت: حداقل کاری که می توانیم و باید بکنیم این است که در همان سطحی که آنها به ما حمله می کنند، جواب آنها را بدهیم تا سرکشی را کنار بگذارند، حتی بعضاً تصور می شود که دولت از اعلام یک موضع انقلابی در برابر دولتهای حاشیه خلیج فارس و به ویژه در مسأله بحرین و ظلمهای آل خلیفه واهمه دارد.

وی ابراز داشت: ما پیرو امام خمینی(ره) هستیم و ایشان در وصیتنامه خود همه سران عرب را به اسم تخطئه کردند، مواضع امام(ره) در برابر حکام سعودی، شاه حسین در اردن، شاه حسن در مراکش و سایر حاکمان عرب در دسترس است.

مسؤول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید بهشتی تصریح کرد: در شرایط کنونی اینکه ما از ترس اینکه مبادا اتفاقی رخ دهد از اتخاذ مواضع انقلابی خودداری کنیم، خسارت محض است، مگر شرایط بدتری هم وجود دارد، عمده تأسیسات و دستاوردهای هسته ای که از بین رفته و کشور کوچکی که روزی بخشی از ایران بوده به نام بحرین الان در برابر ما عرض اندام می کند./302/869/ب1

ارسال نظرات