۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۴
کد خبر: ۴۴۸۸۶۴
امام جمعه صحنه:

دعای عرفه یکی از افتخارات دین اسلام است

امام جمعه صحنه با اشاره آثار ارزشمند دعای عرفه، گفت: توجه ویژه به فرازهای دعای عرفه راه و رسم بندگی را به ما می آموزد.
حجت الاسلام احمد زارعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام احمد زارعی امام جمعه شهرستان صحنه عصر امروز در جمع طلاب و روحانیان حوزه علمیه خواهران شهرستان صحنه با تسلیت به مناسبت شهادت امام محمد باقر (ع) و فرارسیدن  روز عرفه ابراز داشت: روز عرفه از اعیاد عظیمیه است که حجاج در این روز با تضرع از خداوند طلب بخشش و آمرزش می کنند.

امام جمعه شهرستان صحنه بیان داشت: در این روز حجاج در صحرای عرفات وقوف کرده و میهمانان خداوند در آستانه ورود به سرزمین وحی، مکه مکرمه با تضرع، دعا و نیایش به درگاه خداوند درخواست می کنند که پروردگار شایستگی ورود به این شهر را به آنها عطا کند.

وی تصریح کرد: حجاج و زائران سرزمین نور با ورود به صحرای عرفات با قرائت دعای عرفه از خداوند شایستگی آمرزش الهی را طلب می کنند.

این مسؤول در ادامه افزود: حضرت آدم (ع) پس از رانده شدن از درگاه خداوند 40 روز روی کوه صفا با چشمان گریه و تضرع از خداوند طلب آمرزش و مغفرت کرد تا اینکه جبرییل حضرت آدم (ع) را به صحرای عرفات برد و پس از اینکه کیفیت لباس احرام را به او آموزش داد از جانب خداوند مورد مغفرت و آمرزش قرار گرفت.

حجت الاسلام زارعی یادآور شد: هشتم ذی الحجه سالروز حرکت سیدالشهدا (ع) از مکه به سمت کوفه است، سید الشهدا (ع) به همراه اهل بیت خود در صحرای عرفات دعای عرفه را قرائت کرد به گونه ای که تمامی همراهانش به گریه افتادند.

امام جمعه شهرستان صحنه گفت: دعای عرفه یکی از افتخارات دین اسلام است، دعای عرفه حاوی مضامین منحصر به فردی است که توجه ویژه به آن راه و رسم بندگی را به ما می آموزد.

این مسؤول ادامه داد: تمامی رفتار و زندگی انسان ها باید مبتنی بر سیره و مکتب انبیا معصومین علیهم السلام باشد، الگو گیری از نحوه دعا و نیایش ائمه اطهار علیهم السلام به درگاه خداوند سبب می شود که خدای سبحان هیچگاه دست رد بر سینه بندگانش نزند.

وی در پایان با اشاره به اینکه هر فرازی از دعای عرفه شامل یکی از مصیبت های سیدالشهدا (ع) است عنوان داشت: آخرین مناجات امام حسین (ع) با خداوند، دعای عرفه است تأمل در فرازهای دعای عرفه ما را متوجه مصیبت های حضرت سیدالشهدا (ع) می کند./203/857/ب1

ارسال نظرات