۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۳
کد خبر: ۴۴۹۱۲۶
امام جمعه آمل:

روز عرفه فرصت ارزشمند توبه به درگاه پروردگار متعال است

امام جمعه ‌آمل روز عرفه را فرصت ارزشمند توبه به درگاه پروردگار متعال دانست و گفت: ضرورت دارد از این فرصتهای ارزشمند و گرانقدری که در اختیار ما قرار دارد بهره گیری شایسته ای صورت دهیم.
امام جمعه ‌آمل

حجت الاسلام سید جلیل مرتضوی، امام جمعه آمل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، با اشاره به دعای باشکوه عرفه، اظهار داشت: روز عرفه، روز دعا و نیایش است که باید خود را جهت این دعای ارزشمند و گرانقدر آماده کنیم.

وی روز عرفه را فرصت ارزشمند توبه به درگاه پروردگار متعال دانست و افزود: ضرورت دارد از این فرصتهای ارزشمند و گرانقدری که در اختیار ما قرار دارد بهره گیری شایسته ای صورت دهیم.

حجت الاسلام مرتضوی تصریح کرد: نیاز است انسان فرصتی پیدا کند تا وجود خود را از گناهان شست و شو داده و قلبهای زنگار گرفته خود را صیقل دهد.

امام جمعه آمل ادامه داد: توبه انسان در روز عرفه مورد قبول حضرت حق قرار می گیرد که باید خود را آماده کنیم تا بتوانیم بهره گیری شایسته ای داشته باشیم که فقیر و مسکین هستیم.

وی اظهار داشت: انسان باید توبه جانانه خود را به درگاه پروردگار متعال ببرد که درهای رحمت الهی به روی همگان باز است و می توانیم از این فرصت خوشه چینی داشته باشیم.

حجت الاسلام مرتضوی افزود: نافرمانی خداوند متعال در پرونده همه ما وجود دارد که باید توجه ویژه ای به ماه ذی الحجه و روز عرفه داشته باشیم که می تواند انسان را از اسارت نجات داده و به مقام والایی برساند.

امام جمعه آمل تصریح کرد: انسان شاید در زمانهای مختلف توبه کرده است اما در ماه ذی الحجه می توانیم استفاده لازم را صورت دهیم که زمینه ساز تعالی و تکامل می شود.

وی ادامه داد: عمل کودکان درس عبرتی برای ما است که زمانی چیزی می خواهند آنقدر گریه و تضرع می کنند تا به خواسته و هدف خود دست پیدا کنند که انسانهای باتقوا و خداترس باید این امر را از کودکان یاد بگیرند.

حجت الاسلام مرتضوی در بخش دیگری از سخنان خود، بیان داشت: شهرستان آمل در روز عرفه مهمان ویژه ای دارد که همه ما به ایشان بدهکار بوده و بر سر سفره اش حضور داریم.

امام جمعه آمل امنیت، آرامش و اقتدار نظام اسلامی را به برکت این مهمان و امثال این عزیزان دانست و اظهار داشت: در روز عرفه یک شهید گمنام در شهرستان آمل داریم و نیاز است پدران در حقش پدری و مادران در حقش مادری کنند.

وی ادامه داد: همزمان با روز عرفه و در ساعت 16، شهید گمنام در آستان مقدس امامزاده ابراهیم(ع) شهرستان آمل داریم که باید قدرشناسی والایی از این مقام ارزشمند داشته باشیم.

حجت الاسلام مرتضوی بیان داشت: نیاز است این شهید والامقام را وسیله ای قرار دهیم تا زمینه بخشش گناهان ما فراهم شود که در مسیر سعادت و رستگاری حقیقی قرار گیریم.

امام جمعه آمل تصریح کرد: شهدا سرمایه های ماندگار و ارزشمند نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند که باید قدردان این عزیزان بوده و سیره گرانقدر شهدا را سرلوحه امور خود قرار دهیم.

گفتنی است، ویژه برنامه های دعای روز عرفه در امامزادگان، بقاع متبرکه و مساجد شاخص شهرستان آمل برگزار می شود./1314/302/ب2

ارسال نظرات