۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۰
کد خبر: ۴۴۹۵۰۵
عضو شورای عالی حوزه علمیه تهران:

تربیت طلبه عالم و مجتهد، ضروری است

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه تهران با بیان اینکه امروز تربیت خواهران عالمه در جامعه امری لازم و ضروری است، گفت: طلاب خواهر باید دروس حوزوی را به خوبی یاد بگیرند تا به عنوان یک عالمه و مجتهده در خانواده و جامعه تاثیر گذار باشند.
عکس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام رضا مطلبی، عضو جامعه روحانیت و شورای عالی حوزه‌های علمیه تهران، امروز در آیین افتتاحیه سال تحصیلی مدرسه علمیه ثامن الحجج(ع)، گفت: نظم و برنامه ریزی مهم‌ترین عامل در پیشرفت یک انسان است.

وی افزود: خداوند عالم هستی را بر مبنای نظم خلق کرده است و هیچ امری در عالم امکان وجود ندارد که از این قاعده تبعیت نکند و این نظم موجود نشان از ارزش و اهمیتی دارد که خداوند در مخلوقات قرار داده پس لازم است انسان در همه امور اختیاریش برنامه ریزی دقیق داشته باشد تا به کمال و سعادت واقعی دست یابد.

حجت‌الاسلام مطلبی با بیان اینکه طلبه باید همه وقتش را با نظم و برنامه‌ ریزی سپری کند، بیان داشت: دین اسلام و احکام الهی همه و همه درس نظم است و طلابی که با نظم و برنامه ریزی به تحصیل علوم حوزوی مشغول می‌شوند یقینا موفق خواهند شد.

عضو جامعه روحانیت با تاکید به اینکه امروز تربیت خواهران عالمه در جامعه امری لازم و ضروری است، گفت: طلاب خواهر باید دروس حوزوی را به خوبی یاد بگیرند تا به عنوان یک عالمه و مجتهده در خانواده و جامعه تاثیر گذار باشند.

عضو شورای عالی حوزه علمیه تهران با اشاره به روایتی از امیرمومنان(ع)، خاطر نشان کرد: قویترین غصه‌ها برای انسان، از دست دادن فرصتها است طلاب باید توجه کنند که اگر فرصت و زمان امروز را از دست دادند هرگز دیگر آن زمان از دست رفته جبران نخواهد شد./202/813/ب1

ارسال نظرات