۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۲:۴۴
کد خبر: ۴۴۹۵۷۵
عضو ارشد بسیج مردمی عراق:

کربلا در کشورهای اسلامی تکرار شده است

عضو ارشد بسیج مردمی عراق با اشاره به اینکه بسیاری از کشورهای اسلامی شاهد درگیری های خونین نظیر حادثه کربلا هستند، تصریح کرد که در کربلای کنونی هیچگاه سر امام حسین(ع) بر روی نیزه نخواهد رفت.
حجت الاسلام سید هاشم الحیدری از اعضای ارشد بسیج مردمی عراق

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید هاشم الحیدری از رهبران بسیج مردمی عراق در تجمع سه شنبه شب طلاب بحرینی در حمایت از آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان این کشور در حسینیه امام رضا(ع) قم به بررسی دوران پیش و بعد از سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم پرداخت و گفت: درباره بهتر یا بدتر شدن اوضاع انقلاب و ملت پس از سلب تابعیت این عالم اختلاف نظر وجود دارد اما مساله مهم این است که سلب تابعیت سبب تشکیل حلقه وحدت میان ملت بحرین شد و همه دور این رهبر جمع شدند.

وی افزود: سلب تابعیت فرصت بزرگی برای ملت بحرین و اشتباه استراتژیک از سوی آل خلیفه بود که همه گروه ها را دور رهبری شیخ عیسی قاسم جمع کرد و این نقطه قدرت انقلاب به شمار می آید.

این روحانی عراقی تصریح کرد: گروه های معارض در جزئیات با هم اختلاف نظرهایی داشتند اما سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم و نزدیک شدن به خط قرمز سبب تقریب میان همه گروه های معارضه شد و در اصول و فروع انقلاب شاهد تقریب شدید هستیم.

حجت الاسلام حیدری اظهار داشت: این اقدام سبب شد تا غلاف رسانه ای کارتونی نظام آل خلیفه و سعودی علیه مطالبات ملت بحرین سرنگون شود. سازمان های حقوق بشر جهان پس از سلب تابعیت

شیخ عیسی قاسم به این سوال رسیدند که چگونه ممکن است کسی که به شیوه های مسالت آمیز پایبند باشد به دلیل عدالت خواهی مورد سلب تابعیت قرار گیرد؟

وی با اشاره به تحصن علما و جوانان در برابر منزل شیخ عیسی قاسم با وجود گرمای شدید هوا ادامه داد: افق نظام آل خلیفه بسته شده است چرا که نظام ها سرنگون می شوند اما ملت ها از بین نمی روند. می توان ملت را فریب داد اما نمی توان هویت ملی آن را خرید و ملت بحرین به هیچ وجه تحت تاثیر این مساله قرار نمی گیرد.

آل خلیفه در ورطه بزرگی قرار گرفته است

عضو ارشد بسیج مردمی عراق با اشاره به اینکه آل خلیفه در ورطه بزرگی قرار دارد، گفت: اگر آل خلیفه از سلب تابعیت رهبر شیعیان بحرین برگردد پیروزی برای ملت رقم خورده است و اگر این تصمیم را ادامه دهد سرنوشت خطرناک و ترسناکی در انتظار آن است و آینده خود را در معرض خطر بزرگی قرار می دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بررسی کربلا با رخدادهای کنونی جهان اسلام پرداخت و تصریح کرد: کربلای خمینی در ایران و در دفاع مقدس علیه صدام 8 سال طول کشید، کربلای لبنان 18 سال به طول انجامید تا حزب الله توانست این کشور را از لوث اشغالگران نجات دهد، کربلای تموز سال 2006 نیز 33 روز طول کشید و حزب الله توانست معجزه بزرگ را رقم بزند.

حجت الاسلام حیدری افزود: کربلای عراق نیز دو سال است که طول کشیده و نیروهای بسیج مردمی و مقاومت به مبارزه با تکفیری ها پرداخته و در کنار نیروهای امنیتی به موفقیت دست می یابند، مجاهدان عراقی، سوری، لبنانی، ایرانی، پاکستانی و افغانستانی هم در کربلای سوریه که از 5 سال پیش آغاز شده است، مشغول نبرد هستند و کربلای یمن نیز علیه شجره ملعونه ادامه دارد تا ان شاء الله بینی آل سعود به خاک مالیده شود.

وی درباره بحرین نیز گفت: کربلای بحرین در برابر منزل شیخ عیسی قاسم برپاست و جوانان هیچگاه رهبر خود را ترک نخواهند کرد. در کربلای امروزه هیچگاه شاهد برافراشته شدن سر امام حسین(ع) بر نیزه ها و بریده شدن دست اباالفضل(س) و اسارت حضرت زینب(س) را نخواهیم دید./980/ب921/د

محمدرضا جایروند
ارسال نظرات