۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۱
کد خبر: ۴۴۹۹۲۸

انجمن مسلمانان ژاپن صاحب مسجد اختصاصی شد

انجمن مسلمانان ژاپن پس از مدتها سرانجام صاحب یک مسجد اختصاصی در شهر توکیو، پایتخت این کشور شد.
مسلمانان ژاپن

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روزنامه ژاپنی آساهی شیمبون، انجمن مسلمانان ژاپن بالاخره و پس از سالها تلاش صاحب یک مسجد اختصاصی در شهر توکیو، پایتخت این کشور شد.  

اعضای انجمن مسلمانان ژاپن پیش از ساخت مسجد جدید که در منطقه هیگاشی-گوتاندا شهر توکیو واقع است مجبور بودند در آپارتمانی در منطقه یویوگی شهر توکیو نماز جماعت برگزار کنند اما این آپارتمان بسیار کوچک بود و یافتن مکان دقیق آن نیز برای بسیاری از مسلمانان مشکل بود. 

کیمیاکی توکوماسو، رییس انجمن مسلمانان ژاپن که بزرگترین سازمان مسلمانان این کشور محسوب شده و در سال 1952 میلادی تاسیس شده در این ارتباط گفت: امیدوارم این مسجد به مکانی تبدیل شود که مسلمانان و غیرمسلمانان بتوانند فهم متقابل از یکدیگر را افزایش دهند.

داشتن یک مسجد اختصاصی آرزوی دهها ساله اعضای انجمن اسلامی ژاپن بوده و تامین مالی پروژه ساخت آن از سال 2003 میلادی به مناسبت پنجاهمین سالگرد تاسیس انجمن اسلامی ژاپن آغاز شده بود.

خرید یک ساختمان قدیمی سه طبقه و بازسازی آن برای احداث مسجد 240 میلیون ین (معادل 2.3 میلیون دلار) هزینه داشته و از طریق کمک های مالی مسلمانان ژاپن و چند کشور دیگر صورت گرفته است.

مسلمانان ژاپن اعلام کرده اند که به منظور گسترش فهم متقابل میان مسلمانان و غیرمسلمانان دربهای این مسجد به روی پیروان تمامی ادیان باز است.

تدریس زبان عربی و ارائه دروس رایگان آشنایی با اسلام از فعالیت هایی است که قرار است در این مسجد صورت بگیرد./990/ب903/د

ارسال نظرات