۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۴۵۰۰۶۲

هشدار نخست وزیر استرالیا در خصوص اسلام ستیزی

نخست وزیر استرالیا روز جمعه در واکنش به موضع تند یک سناتور ضد مهاجرت آسیایی و اسلام ستیز این کشور، ضمن انتقاد از این مواضع افراطی، گفت که تعمیم جرم و جنایت یک گروه کوچک به همه مسلمانان اساسا کار اشتباهی است.
پناهجو

به گزارش خبرگزاری رسا، 'مالکوم ترنبول' نخست وزیر استرالیا به حزب ضد مهاجرت و اسلام ستیز 'یک ملت' و اعضای آن هشدار داد که بد جلوه دادن تمام مسلمانان همان چیزی است که گروه های افراطی به دنبال آن هستند.

وی تصریح کرد: تلاش برای بدنام کردن و پلید جلوه دادن تمام مسلمانان و یا تلاش برای بیگانه کردن مسلمانان و گفتن اینکه آنها بخشی از جامعه استرالیا نیستند و نباید اینجا باشند، دقیقا همان چیزی است که افراط گرایان و ترورریست ها به جامعه مسلمانان می گویند.

'پائولین هانسون' رهبر حزب 'یک ملت' که فردی ضد مهاجران آسیایی و ضد اسلامی است و در انتخابات اخیر استرالیا وارد پارلمان فدرال شد، روز پنجشنبه ادعا کرده بود این کشور با مهاجرت مسلمانان در معرض خطر غرق شدن است.

به گزارش تسنیم، این سناتور استرالیایی در نخستین نطق خود در پارلمان پس از بازگشت سیاسی، ادعا کرد استرالیا در معرض خطر 'غرق شدن به دست مسلمانان' است و گفت: کسانی که تمایلی به انطباق خود با زندگی و راه استرالیا را ندارند به جایی که از آنجا آمده اند، بازگردند.

او خواستار ممنوعیت مهاجرت مسلمانان به استرالیا شده است.

به نوشته تارنمای 'ای.بی.سی'، نخست وزیر استرالیا با رد این پیشنهاد، گفت: از من خواسته شده نظرم را در خصوص مواضع پائولین هانن در باره مهاجرت بگویم و واضح است که همه می دانند من با او موافق نیستم.

وی افزود: یکی از مصالح ملی ما این است که بگوییم ما بهترین جامعه چند فرهنگی در جهان هستیم و مسلمانان استرالیایی بخشی از جامعه چند فرهنگی موفق ما به شمار می آیند.

اظهارات پائولین هانسون واکنش های دیگری نیز در پی داشت و سناتور 'دی ناتاله' با انتقاد از دیدگاه های نژادپرستانه این سناتور افراطی، گفت نژادپرستی هیچ جایگاهی در مجلس سنا ندارد.

'پیتر داتون' وزیر مهاجرت استرالیا نیز نظرات سناتور هانسون در مورد مهاجرت مسلمانان را رد کرد و گفت که با این دیدگاه ها مخالف است./847/ب102/د

ارسال نظرات