۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۴۵۰۰۷۷
از 28 شهریورماه به مدت پنج شب؛

نهمین اجلاس بزرگداشت غدیر در مشهد برگزار می شود

دبیر علمی نهمین اجلاس غدیر از برگزاری این اجلاس به مدت پنج شب در مشهد خبر داد و گفت: این اجلاس از 28 شهریورماه با پیام حضرات آیات سبحانی و صافی گلپایگانی در مشهد آغاز به کار می کند.
غدیر خم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، هادی وکیلی، عضو هیأت علمی دانشگاه فردوسی مشهد، پیش از ظهر امروز در نشست خبری نهمین اجلاس سالانه بزرگداشت غدیر، توجه به غدیر را توجه به سعادت و هدایت بشریت دانست و گفت: این جایگاه به دلیل محتوای والای غدیر است که سبب می شود مسیر غدیر از غیر آن جدا و تنها راه سعادت بشر شناخته شود.

وی با اشاره به اهمیت توجه به نقش هدایتگری و سعادت بخشی پیام های دین از جمله امامت و ولایت که از نخستین کلیدواژه های اصلی اسلام و قرآن است، افزود: در این راستا از 10 سال پیش تصمیم گرفتیم فضایی برای گفت و گوهای علمی و تبیین مسائل مربوط به امامت و ولایت در قالب اجلاس ایجاد کنیم.

وکیلی یادآور شد: در ایام دهه ولایت، برنامه ها و مراسم های بسیاری در کشور و جهان اسلام برگزار می شود اما اغلب، افراد خود را ملزم به گفت و گوهای سنگین علمی نمی دانند و تنها از نتایج آن بهره می برند بنابراین حتما باید بخشی از جامعه خود را متکفل بررسی علمی معرفتی اصول بنیادین دینی و اعتقادی بداند.

ارائه نتایج تازه ترین پژوهش ها و مطالعات درباره غدیر

دبیر علمی نهمین اجلاس غدیر با تأکید بر اینکه طی سال های مختلف برگزاری این اجلاس، حتی در صورت مشابهت عناوین، تفاوت محتوا وجود داشته است، تصریح کرد: هر سال در این اجلاس نتایج تازه ترین پژوهش ها و مطالعات درباره غدیر ارائه می شود و به هیچ وجه محتوای آن تکراری نیست.

اساتید و موضوعات اجلاس

وی با اشاره به قرائت پیام حضرات آیات سبحانی و صافی گلپایگانی در آیین افتتاحیه این اجلاس، اظهار کرد: در این برنامه اساتیدی همچون آیات سیدان، سیدعلی میلانی، حسن ضیاء توحیدی و حجج اسلام والمسلمین نجم الدین طبسی، مهدی میرباقری، حسینی فقیه، بنی هاشمی، علی الشیخ و عصام العماد پیرامون موضوعات دکترین نصب وصایت در منابع عامه، شاخصه های اوصیای پیامبر(ص)در ادیان آسمانی، پیوند غدیر و مهدویت، امامت به عنوان حق و منصب الهی و استبصار به ایراد سخن می پردازند.

وکیلی خاطرنشان کرد: شبهای اول و دوم اجلاس شامل گفت و گوهای تخصصی ویژه ائمه جماعات استان و طلاب حوزه های علمیه بوده و سه شب باقیمانده با حضور نخبگان، طلاب، مستبصرین و عموم مردم (برادران وخواهران) برگزار خواهد شد.

اجلاس غدیر از الگوهای موفق کارهای مردمی اثرگذار است

وی مدیحه سرایی، سرودخوانی، برگزاری کارگاه های آموزشی ونمایشگاه کتاب تخصصی غدیر را از برنامه های حاشیه اجلاس غدیر برشمرد و با اشاره به اهمیت نقش رسانه در ابلاغ پیام غدیر به دنیای امروز، گفت: این برنامه به عنوان یکی از الگوهای موفق کارهای مردمی اثرگذار، به همت مجمع مردم نهاد علمی فرهنگی غدیر برگزار می شود و اعضای آن با انگیزه و عشق وعلاقه شخصی،  در این امر مشارکت دارند.

دبیر علمی اجلاس غدیر یادآور شد: نهمین دوره این اجلاس از 28 شهریور ماه به مدت پنج شب در محل تالار ولایت هتل الغدیر(روزهای یکشنبه تا سه شنبه ساعت هشت شب و روزهای چهار و پنجشنبه ساعت هفت و سی دقیقه شب) برگزار می شود./930/202/ب2

 

ارسال نظرات