۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۹
کد خبر: ۴۵۰۰۹۵
امام جمعه پردیسان:

ولایت دلیل قدرت جمهوری اسلامی ایران است

حجت الاسلام والمسلمین قوامی با بیان این که ولایت دلیل قدرت ایران است، گفت: اگر روزی این فلسفه معرفتی تغییر پیدا کند خداوند این نعمت ها را خواهد گرفت.
سید صمصام الدین قوامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید صمصام قوامی امام جمعه پردیسان در خطبه های عبادی سیاسی نمازجمعه پردیسان که در مسجد حضرت زینب(س)  برگزار شد با اشاره به آیه 54 سوره سبأ بیان داشت : این آیه هشدار می دهد که مرگ میان ثروتمندان و قدرتمندان و آنچه را که دوست می دارند دیوار حایل قرار می دهد.

وی با اشاره به سالروز ولادت امام هادی(ع) بیان داشت: متوکل امام هادی(ع) را به مجلس شراب خود دعوت می کند که ایشان با خواندن شعری او را دگرگون می کند به گونه ای که اشک از چشمانش جاری می شود؛ به گریه انداختن دیکتاتور فاسد بسیار مشکل است اما جایگاه امام به گونه ای است که یک شخص فاسد مست را بیدار می کند.

امام جمعه پردیسان به دهه ولایت اشاره کرد و گفت: دهه ولایت از قربانگاه ابراهیم(ع) آغاز و به غدیر امام علی(ع) ختم می شود؛ حضرت ابراهیم(ع) و امام علی(ع) هر دو امام بودند و برای رسیدن به این مقام آزمایشات فراوانی را پشت سر گذاشتند؛ امام هادی(ع) که تولدش در دهه ولایت قرار دارد در زیارت غدیریه خطاب به امام علی(ع) بیان می کند تو در لیله المبیت شبیه اسماعیل شدی.

وی ادامه داد: امام هادی(ع) در زمینه  این وجه شباهت می گوید اسماعیل به فرمان پدرش از جان خود گذشت و امام علی(ع) نیز به فرمان پیامبراکرم(ص) که پدر معنوی وی بوده است از جان خود گذشت کرد؛ زیارت جامعه کبیره که یک امام شناسی کامل است از سوی امام هادی(ع) نقل شده و بیان می کند شخصی با ویژگیهایی که در این زیارت نامه بیان شده است می تواند حکومت را به دست گیرد نه هر شخص ظالمی.

رییس بنیاد فقهی مدیریت اسلامی تصریح کرد: در این جهان تنها نظامی که بر اساس زیارت جامعه کبیره، امامت، امارت و ولایت تأسیس شده نظام جمهوری اسلامی ایران است؛ در 25 شهریور سال 1320 رضا شاه را همانند یک دستمال کاغذی برکنار کردند و پسر 20 ساله اش محمد رضا را روی کار آورند.

وی اضافه کرد: در آن دوران ذلت تمام ایران را فرا گرفته بود تا جایی که محمد علی فروغی نخست وزیر به همراه سهیلی وزیر امور خارجه به هنگام حمله انگلیس و شوروی به ایران به استقبال آنها رفتند و گفتند آنچه که دوست داشتید اتفاق افتاده و فرزند رضا شاه بر تخت نشسته است؛ این وضعیت، رضا خانی است که به قدرت شهرت داشت و اکنون نیز برخی برای آمرزیدنش دعا می کنند اما این گونه وضعیت ها را فراموش کرده اند.

امام جمعه پردیسان افزود: کشورهایی همانند قطر نیز این گونه هستند که پدر را برکنار کرده و پسر را بر تخت گذاشتند شخصی که کارش فقط خرید و فروش ورزشکار است یا این که می خواهند سلمان را کنار زنند و فرزندش را جایگزین کنند؛ وضعیت کشور ما نیز این گونه بود اما با پیروزی انقلاب و به روی کار آمدن امام خمینی(ره) دشمن نا امید نشد.

وی با بیان این که تمام حاکمان ایران قسمتی از این خاک را از دست داده اند، اظهارداشت: این انقلاب با شهید شدن 125 هزار نفر به پیروزی رسید و حتی امام خمینی(ره) نیز فرزندش مصطفی را به این انقلاب تقدیم کرده است؛ در زمان جنگ نیز بیش از 8 سال مقاومت کردند اما زمینی را از دست ندادند.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی ادامه داد: پس از امام خمینی(ره) رهبر معظم انقلاب جانشین ایشان شدند که مدتی قبل یکی از مسؤولین آمریکایی رهبر معظم انقلاب را قدرتمند ترین مرد خاورمیانه معرفی می کند زیرا چندین فتنه را بی اثر کرده و بشار اسد را  سر پا نگه داشته است در حالی که اوباما چند ماه دیگر باید از ریاست جمهوری خداحافظی کند.

وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب از رسوایی برجام جلوگیری کرد و با بیان چندین تبصره برجامی که قرار بود این سرزمین را نابود سازد محدود کردند؛ در داستان خود تحریمی خائنانه قصد داشتند قاسم سلیمانی را در داخل کشور تحریم کنند، شخصی که سرباز ولایت است.

امام جمعه پردیسان افزود: برخی به دلیل ایجاد تفرقه در نظام، بیان می کردند سردار سلیمانی در این کشور دارای حکومت است اما او با انتشار نامه ای مبنی بر این که من سرباز ولایت هستم چنین کاری را خنثی کرد؛ همانند سردار سلیمانی در ایران فراوان هستند همانند سردار حسین باقری که افراد فراوانی بیان می کردند پس از سردار فیروز آبادی رهبر معظم انقلاب نیرویی نخواهد داشت.

وی با بیان این که رهبر معظم انقلاب شناخت کافی نسبت به دوست و دشمن دارد، بیان داشت: رهبر معظم انقلاب لیبرالهای عمامه به سر را به خوبی می شناسد وبه عمامه های آنها نگاه نمی کند بلکه خیانت های آنها و ارتباطشان با شبکه های شیطانی را می بیند؛ تمام این قدرت ها به دلیل این است که این نظام ولایت است نه سلطنت.

رییس بنیاد فقهی مدیریت اسلامی با اشاره به آیه 124 از سوره بقره بیان داشت: این آیه شامل امام علی(ع) و امام خمینی(ره) نیز می شود؛ امام خمینی برای پیروز شدن انقلاب سختی های فراوانی را تحمل کرده و بسیاری از عمر خود را در تبعید گذرانده است؛ اگر روزی این فلسفه معرفتی تغییر پیدا کند خداوند این نعمت ها را خواهد گرفت.

وی در پایان با اشاره به طرح امارت و ولایت در پردیسان بیان داشت: ولایت علت موفقیت این طرح  است و جامعه ما نیز ولایی است و ولایت در آن حاکم است./1324/پ201/ج1

ارسال نظرات