۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۸
کد خبر: ۴۵۰۱۹۲
از سال 2014میلادی تاکنون؛

آمریکا ٣٣ میلیارد دلار به کشورهای حوزه خلیج فارس سلاح فروخته است

دولت آمریکا از سال 2014 تاکنون٬ سلاح هایی به ارزش بیش از 33 میلیارد دلار به برخی کشورهای شورای همکاری خلیج فارس فروخته است.
حضور اعراب از نمایشگاه تجهیزات هوایی

به گزارش خبرگزاری رسا، اجرای قراردادهای فروش سلاح به کشورهای عربی حوزه خلیج فارس که با مخالفت نمایندگان جمهوری خواه کنگره آمریکا روبرو شده بود، تنها زمانی وارد مرحله اجرایی شد که دولت آمریکا ٣٨ میلیارد دلار به رژیم اشغالگر قدس کمک مالی کرد و با اثبات خوش خدمتی خود به لابی های صهیونیستی٬ توانست آنها را در مورد فروش سلاح به شرکای خود در جنوب خلیج فارس متقاعد کند.

به نوشته روزنامه القبس کویت، بر اساس قرارداد های منعقد شده٬ دولت آمریکا ٧٢ فروند جنگنده به قطر و ٢٨ فروند جنگنده اف -18به کویت تحویل می دهد و بازه زمانی یازده ماهه ای برای تحویل تعیین شده است.

سناتور باب کروکر رییس کمیته روابط خارجی سنا ضمن ابراز خرسندی از ارسال کمک ٣٨ میلیارد دلاری آمریکا برای رژیم صهیونیستی گفت: آمریکا باید روابط خود را با شرکای خود در جنوب خلیج فارس نیز تقویت کند.

به نوشته القبس، فروش این جنگنده ها از سوی آمریکا به قطر کویت و بحرین، برای رژیم صهیونیستی امری چالش برانگیز بوده و تنها در شرایط کنونی (کمک مالی و نظامی آمریکا) تحقق آن امکان پذیر است.

برخی کارشناسان اعتقاد دارند آمریکا سعی می کند کشورهای عربی منطقه را وادار به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی کند و در این میان گزارش هایی از تماس های اشکار و پنهان برخی کشورها مانند عربستان منتشر شده است.

پیش از این٬ امضای قراردادهای تسلیحاتی آمریکا با کشورهای عربی حوزه خلیج فارس، نگرانی زیادی برای کنگره آمریکا و رژیم صهیونیستی در پی داشت و تل آویو همواره در هراس بود مبادا با این اقدامات، برتری نظامی خود بر کشورهای عربی را از دست بدهد.

در حال حاضر کشورهای امارات، کویت و عربستان در تلاش هستند تا سیستم دفاع موشکی «پاتریوت» را به منظور استفاده از نسل جدیدی از موشک های 3pac توسعه ببخشند.

به گزارش ایرنا، برخی منابع خبری مدعی شدند قطر، عربستان و امارات نیز در پی خریدن سیستم دفاع موشکی دیگری از شرکت «لاکهید مارتن» به نام سیستم «تاد» هستند./847/ب102/د

ارسال نظرات